۲ چالش بازار پول در ایران

19:17 - 1400/01/17
مدیریت تقاضای تامین مالی و تطبیق با استانداردهای مدیرعامل بانک رفاه کارگران در حالی دو چالش پیش روی بازار پول در ایران است که پیش شرط حضور کارآمد در عرصه بین‌المللی تعیین رتبه اعتباری بانک‌ها از سوی موسسه‌های رتبه‌بندی بین‌المللی است.

مدیریت تقاضای تامین مالی در داخل کشور و تطبیق هر چه سریع‌تر با استانداردهای بانکی مورد تایید تجارت بین‌الملل دو چالش اصلی بازار پول هستند.

محمدعلی سهمانی‌اصل؛ مدیرعامل بانک رفاه کارگران در گفت‌وگو با «ایبنا» با اشاره به مهمترین چالش‌ها و مشکلات بازار پول می‌گوید: با رونق گرفتن تدریجی بخش‌های مختلف اقتصاد، تقاضا برای تسهیلات سرمایه در گردش در حال افزایش است. مصرف کنندگان نیز همواره این انتظار را از بانک‌ها دارند که با کمترین تشریفات اداری بتوانند از وام بانکی برخوردار شوند.

در شرایط کنونی دست بانک‌ها بیش از هر زمان دیگری در مقایسه با این حجم از درخواست‌های تامین مالی بسته است، بنابراین بانک‌ها باید پرتفوی منابع و مصارف خود را مدیریت کنند.

به گفته سهمانی موضوع انطباق با استانداردهای بین‌المللی نظیر نرخ کفایت سرمایه و سایر مقررات روز بانکداری دنیا نیز از جمله مسائلی است که به عنوان شرط لازم برای توسعه تعاملات مالی بین الملل باید هرچه سریعتر عملیاتی شود، چرا که گسترش همکاری‌های صنعتی کشور با سایر ملل نیازمند فراهم بودن زمینه‌های لازم برای انجام تبادلات مالی است.

 در همین باره بیش‌تر بخوانید: لزوم تعیین رتبه اعتباری بانک‌ها