زمان نرخ جدید خرید تضمینی برق

09:42 - 1400/01/21
معاون وزیر نیرو تاکید دارد منتظر مشاهده علائم ثبات نرخ ارز در بازار است تا نرخ جدید خرید تضمینی برق را اعلام کنند که این نرخ تا دو سه هفته آینده اعلام می‌شود.

تسنیم: محمد صادق زاده؛ مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران در جمع فعالان بخش خصوصی اظهار کرد: در دو سال گذشته حتی یک کیلووات هم توسط دولت ظرفیت در بخش انرژی تجدیدپذیر ایجاد نشده و در واقع این بخش را که دولت در این زمینه سرمایه گذاری و احداث کند را حذف کرده‌ایم.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه نرخ رشد سال 96 نسبت به سال 95 بیش از 70 درصد بوده، گفت: بخش خصوصی با وجود تمامی مشکلات، جوانمردانه وارد عرصه احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر کرده است.

صادق زاده با بیان اینکه نوسان‌های نرخ ارز موجب کندی توسعه تجدیدپذیرها شده، گفت: راهکار نخست این بود که بخش خصوصی را آزاد بگذاریم تا از ظرفیت دشت‌های کشور در زمینه باد و خورشید برای تولید برق استفاده کند و این برق را بتواند برای صادرات در نظر بگیرد. با توحه به برآوردهای اقتصادی صورت گرفته، هزینه تولید برق تجدیدپذیرها در بلندمدت به 2 تا 3 سنت در کیلووات ساعت می‌رسد که با توجه به وجود بازار 10 سنتی در منطقه، جذابیت زیادی برای سرمایه گذاری در این بخش و صادرات برق تولیدی آن وجود دارد.

مدیرعامل سازمان انرژی تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق با بیان اینکه ما منتظر ثبات در نرخ ارز هستیم تا نرخ‌های جدید خرید تضمینی برق را اعلام کنیم، گفت: منتظر مشاهده علائم ثبات نرخ ارز در بازار هستیم تا نرخ جدید خرید تصمینی برق را اعلام کنیم که این نرخ تا دو سه هفته آینده اعلام می‌شود.