نفت برنت یک درصد گران شد

10:08 - 1400/01/21
در معاملات روز چهارشنبه نفت برنت با افزایش قیمتی بیش از یک درصد مواجه شد و این محصول به حدود 61 دلار رسید. تداوم مشکل صادرات نفت از سوی لیبی و سخنان ترامپ در زمینه پرونده مدیر بازداشتی شرکت هواوی در بهبود فضای معاملات تاثیر شایانی داشت.
نفت برنت یک درصد گران شد

به گفته فعالان بازار نهاده‌های انرژی، اخلال در روند صادرات نفت لیبی در حمایت از قیمت‌ها تاثیر شایانی داشته است. دوشنبه شد شرکت ملی نفت لیبی در زمینه صادرات نفت از میدان نفتی شراره این کشور اعلام وضعیت فورس ماژور کرد. میدان نفتی شراره که به عنوان بزرگترین میدان نفتی لبیی شناخته می‌شود در پایان هفته گذشته از سوی یک گروه شبه نظانی به محاصره درآمده بود.

در این میان سخنان رئیس جمهور آمریکا در مورد احتمال دخالت وی در پرونده مدیر بازداشتی شرکت هواوی در کانادا، نگرانی در زمینه تشدید تنش‌ها میان آمریکا و چین را کاهش داد و همین امر منجر به بهبود تقاضا برای کالاهای خام صنعتی از جمله نفت خام شد. ترامپ شب گذشته در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد در صورتی که دخالت وی در موضوع پرونده مدیر بازداشت شده شرکت هواوی به نفع امنیت ملی و توافق بزرگ احتمالی آمریکا با چین باشد، به طور قطع به این پرونده وارد خواهد شد.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه فوریه با افزایشی 1/1 درصدی در سطح 60/8 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه ژانویه  0/7 درصد گران شده و به 52/2 دلار رسیده است.