کروز برنامه‌ایی برای خرید سهام ایران خودرو ندارد

11:36 - 1400/01/21
مدیرعامل شرکت صنایع تولیدی کروز گفت: این شرکت به هیچ عنوان قصد خرید سهام ایران خودرو را ندارد و اگر منابع مالی در اختیار داشته باشد بدهی خود را پرداخت می‌کند.

خودروکار: نادر سخا در نشست خبری با موضوع داخلی‌سازی قطعات پیشرفته با بیان اینکه میزان بدهی دو خودروساز به شرکت کروز معادل ۱۸۰۰ میلیارد تومان است، گفت: این مبلغ در شرایط اقتصادی می تواند کمک خوبی برای شرکت محسوب شود.

وی در خصوص اینکه در صورت واگذاری سهام به جای بدهی، پذیرای سهام ایران خودرو خواهید بود، افزود: سهام ایران خودرو دردی از شرکت دوا نمی کند چرا که هم اکنون نیازمند نقدینگی هستیم.

این مقام مسئول تعداد قطعات کسری ایران خودرو را معادل دو میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه اعلام کرد و ادامه داد: سهم کروز از نظر تعداد قطعات خودروهای کف کارخانه، ۱۷ درصد است که متعلق به قطعات ایربگ و رادیو پخش است. در قطعه ای مانند ایربگ ایمن خودرو که صد درصد سهام آن متعلق به ایران خودرو است به عنوان تامین کننده به شمار می رود اما سهم این شرکت ۱۷۶ هزار قطعه کسری است که ۸ درصد قطعات کسری را شامل می شود.

صالحی افزود: رادیو پخش نیز در شرکت های متعددی تولید می‌شود اما با این حال این شرکت‌ها نیز سه تا ۴ درصد قطعات کسری را شامل می‌شود.