بازیگران بورس (یک مردادماه)

بیش‌ترین خرید حقوقی‌های بازار در نخستین روز ماه

11:36 - 1400/01/21
نخستین روز مردادماه در بازار سهام با خالص خرید سهامداران حقوقی با بیش از 23 میلیارد تومان دنبال شد. بیش‌ترین خرید حقوقی‌ها البته سهام جم‌پیلن بود.
بیش‌ترین خرید حقوقی‌های بازار در نخستین روز ماه

دنیای بورس: بازیگران بورسی در نخستین روز معاملاتی مردادماه به روند خرید و فروش های خود با برترین خرید حقوقی‌ها ادامه دادند. بر این اساس خالص خرید حقوقی‌ها در این روز به 23میلیارد و 400میلیون تومان رسید. معامله‌گران حقوقی در معاملات امروز بیشترین خرید را در سهام «جم‌پیلن» داشتند. این در حالی است که صندوق سرمايه‌گذاري ارزش آفرين به عنوان سهامدار یک درصدی شرکت به عرضه 10هزار سهم پرداخت.

همچنین حقوقی ها امروز خریدهای قابل توجهی در نماد گل‌گهر داشتند؛ به‌طوری‌که حدود 5میلیارد تومان نقدینگی بابت خرید سهام مزبور به پرتفوی بازیگران حقوقی «کگل» منتقل شد. سرمايه‌گذاري توسعه معادن وفلزات به عنوان حقوقی فعال در گل گهر به حمایت های خود از سهم ادامه داد و امروز نیز 21میلیون سهم دیگر را خریداری کرد.

سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشيمي تامين نیز با ثبت خالص خرید بیش از 3میلیارد تومانی در فهرست نمادهای مورد توجه معامله‌گران حقوقی قرار گرفت.

در زمین مقابل شاهد خریدهای سهامداران خرد در نماد ملی مس ایران بودیم. این نماد که چند روزی است در کانون توجه حقیق‌ها قرار دارد، امروز نیز  خالص خریدی در حدود 11میلیارد تومان را از سوی سهامداران خرد تجربه کرد. پالایش نفت بندرعباس نیز از دیگر نمادهای مورد توجه حقیقی‌ها در بازار امروز بود که با انتقال 6میلیارد و 700میلیون تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقوقی به حقیقی روبرو شد. در مقابل پالایش نفت اصفهان با عرضه حدود 5میلیون سهمی توسط شركت سرمايه گذاري صنايع شيميايي ايران مواجه شد.

در میان دیگر خرید و فروش های قابل توجه بازار امروز، عرضه 20میلیون سهم بیمه دانا از سوی تامين سرمايه بانك ملت قرار داشت. این در حالی است که بانک صادرات تداوم خرید سهم از سوی سهامدار عمده را تجربه کرد. بر این اساس 27میلیون سهم از سوی گروه مالي سپهر صادرات و بیش از 10میلیون سهم دیگر نیز توسط صندوق سرمايه گذاري بازارگرداني سپهر صادرات خریداری شد.

در نماد فولاد مبارکه اصفهان نیز روندی مشابه با حمایت دو سهامدار حقوقی شکل گرفت. به طوریکه 3میلیون سهم مزبور از سوی موسسه صندوق بيمه اجتماعي روستائيان وعشاير و 2میلیون سهم دیگر نیز از سوی شركت توسعه سرمايه رفاه جمع آوری شد. شركت مديريت توسعه سرمايه گروه پتروشيمي ايراني نیز به همراه شركت سرمايه گذاري مدبران اقتصاد به خریدهای خود در نماد «پترول» ادامه دادند و امروز نیز در مجموع حدود 10میلیون سهم را خریداری کردند.

در نماد سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران نیز شركت بازرگاني وخدمات بندري ايران خرید 100هزار سهم و صندوق سرمايه گذاري نمادصنعت و معدن نیز به جمع آوری یک میلیون سهم پرداختند. توسعه سرمايه گذاري سامان نیز به عنوان سهامدار عمده پرداخت الكترونيك سامان كيش ، 3میلیون سهم را به پرتفوی خود افزود. در همین راستا به پرداخت ملت نیز خرید یک میلیون سهمی از سوی بيمه مركزي را تجربه کرد.