مجمع سرمایه‌گذاری مس سرچشمه برگزار شد

تعداد قراردادها و پروژه‌های « سرچشمه »

11:37 - 1400/01/21
۱۱۰ قرارداد و پروژه در مجموعه هلدینگی در سرمایه‌گذاری مس سرچشمه وجود دارد که در سال ۱۳۹۷ تعداد ۳۲قرارداد جدید جذب شده است.

سرمایه‌گذاری مس سرچشمه: مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام سرمایه‌گذاری مس سرچشمه به‌منظور ارائه گزارش عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۷، روز یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸ در محل سالن چندمنظوره مجموعه گردشگری و پذیرایی پالیز کرمان با حضور صاحبان 67.2 درصد سهام برگزار شد.

سود نهایی 50 تومان به ازای هر سهم

در این مراسم که با حضور مدیران صنعت مس و حدود ۲/ ۶۷ درصد از سهامداران تشکیل شد، صورت‌های مالی شرکت شامل ترازنامه صورت سود و زیان و گردش وجوه نقد و میزان سود سهامداران از سوی حضار تصویب شد.

براساس این گزارش، با تصویب مجمع مبلغ 50 تومان به‌صورت نقدی به ازای هر سهم مصوب شد. همچنین تعیین حسابرس و بازرس قانونی و تعیین روزنامه کثیرالانتشار از دیگر اقدامات این مجمع بود. بر این اساس پس از کسب مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار به موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت ممیز (حسابداران رسمی) به‌عنوان بازرس اصلی و موسسه حسابرسی و خدمات مالی کوشا منش (حسابداران رسمی) به‌عنوان بازرس علی‌البدل برای سال مالی منتهی به ۲۹اسفند ۱۳۹۸ انتخاب شدند. همچنین روزنامه «دنیای اقتصاد» به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت معرفی شد.

 افزایش ۲۷ درصدی عملیات معدنکاری در سال ۹۷

علی ارجمندی، مدیرعامل سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در سطح شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری سرچشمه گفت: در سال ۹۷ عملیات معدنکاری از افزایش ۲۷ درصدی برخوردار شد و به حدود ۱۶میلیون مترمکعب رسید.

 وی به وجود ۱۱۰ قرارداد و پروژه در مجموعه هلدینگ در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۷ تعداد ۳۲قرارداد جدید جذب شده است که این امر نشانگر توان بالای منابع انسانی و ماشین‌آلاتی بوده است.

 افزایش ۱۴۲ درصدی سود خالص شرکت‌های تابعه

ارجمندی درخصوص اقدامات کلان صورت گرفته در شرکت در سال گذشته گفت: با کنترل و نظارت صورت گرفته ضمن بهینه‌سازی عملکرد شرکت‌های تابعه، شاهد رشد ۱۴۲ درصدی سود خالص آنها بوده‌ایم و همچنین با ساماندهی هزینه‌های بخشی از پرسنل شرکت و سازمان‌دهی آنها در قراردادهای جدید جذب شده توانسته‌ایم بهره‌وری شرکت را افزایش دهیم.

به گفته مدیرعامل سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در سال گذشته با ساماندهی هلدینگ صنایع مس افق کرمان و راهیان سهام گامی بزرگ در راستای هم‌افزایی در مجموعه هلدینگ صورت گرفت.

وی با اعلام اینکه راه‌اندازی کارخانه سولفید سدیم سرچشمه هامون با تکنولوژی پیشرفته در سال ۱۳۹۷ یکی از اقدام‌های مهم سرمایه‌گذاری سرچشمه است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های تولید کود شیمیایی کیمیا فسفات، پتروشیمی فرید گسترش و بعثت کردستان از دیگر اقدامات توسعه‌ای شرکت در سال ۹۷ است.

ارجمندی با بیان اینکه بر پایه گزارش‌های مالی سود هر سهم (EPS) در صورت‌های مالی اصلی 41.6 تومان و در تلفیقی 53.7 تومان بوده است گفت: بر این مبنا شاهد رشد ۵۱ درصدی توزیع سود نقدی در سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶بوده‌ایم. آمار نشان می‌دهد ارزش بازار سرمایه‌گذاری برای سهامداران در ۵ سال اخیر ۱۰برابر شده است.

پیش‌تر براساس رای سهامداران در مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام سرمایه‌گذاری مس سرچشمه که در فروردین‌ماه برگزار شده بود، سرمایه این شرکت از مبلغ ۲۸۰ میلیارد تومان به ۳۴۰ میلیارد تومان معادل 21.04 درصد افزایش پیدا کرد.