تصمیم احتمالی/ ترامپ مناظره انتخاباتی برگزار نمی کند؟

12:22 - 1400/01/21
منابع آگاه اعلام کردند که دونالد ترامپ قصد دارد از حضور در مناظرات تلویزیونی خودداری کند. به گفته این منابع، ترامپ به دلیل بی اعتمادی میخواهد این تصمیم را بگیرد.
تصمیم احتمالی/ ترامپ مناظره انتخاباتی برگزار نمی کند؟

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از خبرگزاری ها، دو منبع آگاه به نیویورک تایمز اعلام کردند دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حال رایزنی و گفت و گو با مشاورانش درباره احتمال خودداری از شرکت در مناظرات انتخاباتی 2020 به دلیل بی اعتمادی وی به کمیسیون نظارت بر این مناظره هاست.

این دو منبع نزدیک به گفت و گوها اعلام کردند ترامپ به مشاورانش اعلام کرده است به کمیسیونی که بر مناظرات انتخابات ریاست جمهوری نظارت دارد بی اعتماد است ؛ نهادی غیردولتی که از این مناظره ها حمایت مالی می کند.

بنا بر اعلام این دو منبع ، نگرانی ترامپ درباره اینکه کدام شخصیت رسانه ای به عنوان مجری این مناظره ها انتخاب شود کمتر از آن است که چه کسی به عنوان نامزد دموکرات ها در این انتخابات رو در روی وی قرار خواهد گرفت.

در مناظره های انتخابات سراسری سال 2016 ، ترامپ بارها از اینکه #کلینتون در جایگاه بالاتری نسبت به وی قرار دارد شکایت می کرد و نظرسنجی ها پس از مناظره ها نشان داد نگرانی ترامپ بجا بود چرا که در نظرسنجی قبل از برگزاری اولین مناظره ، ترامپ و کلینتون هر دو در یک جایگاه قرار داشتند اما پس از هر سه مناظره ای که دو طرف برگزار کردند کلینتون از محبوبیت بیشتری برخوردار بود.

برای نمونه نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ پس از سومین نظرسنجی نشان داد ، 60 درصد از ناظران این مناظره انتخاباتی عملکرد هیلاری-کلینتون را بهتر می دانستند و این در حالی بود که تنها 31 درصد از ترامپ حمایت می کردند.

در یکی از مناظره های وی با هیلاری کلینتون ، ترامپ از خرابی میکروفون خود انتقاد و اعلام کرد احتمالا این اقدام به عمد انجام شده است. سپس کمیسیون مناظره های انتخاباتی آمریکا اعلام کرد نقص فنی موجب مشکلات صوتی در میکروفون ترامپ در مناظره انتخاباتی سال 2016 شده است گرچه این مسئله هرگز در کاهش تشویش و نگرانی های ترامپ نقشی نداشت.

دستیاران سابق کلینتون اعلام کردند انتظار دارند ترامپ حداقل در یک مناظره انتخاباتی سال 2020 شرکت کند اگرچه رئیس جمهور می گوید که با آنها مخالفت خواهد کرد.