اقدام جدید بورس برای آموزش سواد مالی

14:56 - 1400/01/21
اقدامات اخیر سازمان بورس در حوزه فرهنگ‌سازی و آموزش سواد مالی تشریح شد.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از بورس تهران،سیاوش وکیلی، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس در گفت و گو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، ضمن اشاره به تازه ترین اقدامات این سازمان در خصوص ارتقای سطح سواد مالی و توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری گفت: اخیرا برنامه‌های آموزشی مشترکی با برنامه «بورسان» تهیه شده است که در روزهای دوشنبه و چهارشنبه پخش می‌شود.

در این برنامه سعی شده است در محیط آموزشی متفاوت با مخاطب ارتباطی دوسویه برقرار شود؛ همچنین در این راستا برنامه‌های آموزشی مشترکی با سرفصل‌های متفاوت با شبکه «شتاب» تهیه شده است.

 وی اضافه کرد: دراین زمینه، همکاری مشترکی با شرکت بورس تهران و کانون کارگزاران نیز انجام شده است که با محوریت ارتقای سطح سواد مالی و مفاهیم بازار سرمایه به مخاطبان آموزش داده می‌شود. گفتنی است، این اقدام در روزنامه و سایت دنیای اقتصاد هم به شکل تخصصی‌تری در قالب مقالات تخصصی روزانه دنبال می شود.

وکیلی افزود: با کمک همکارانم در تلاش هستیم در سایت‌های tsetmc, fipiran, ifb و codal نیز به تولید محتوای مناسب با کارکرد و قابلیت‌های این تارنماها در راستای فرهنگ‌سازی بپردازیم.

فلسفه ورود سایت tsetmc به مباحث آموزشی

روح الله دهقان، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران نیز با اشاره به ورود نظام‌مند سایت کاربردی tsetmc به مقوله فرهنگ‌سازی و آموزش مفاهیم بازار سرمایه گفت: این سایت هم اکنون جزو ده سایت پربازدید کشور است، به طوریکه در روزهای پرترافیک حدود ۱۰ درصد از بار ترافیک کل کشور روی این سایت قرار می گیرد.

براین اساس، به زودی بسته‌های آموزشی با محتوای اصول مقدماتی بورس، آموزش کلیات بورس و مطالب مهم آموزشی در حوزه بازار سرمایه در این تارنما قرار خواهد گرفت.

دهقان در خصوص فلسفه ورود این سایت به مباحث آموزشی بازار سرمایه افزود: از آنجا که سایت tsetmc مرجع رسمی آمار لحظه‌ای معاملات و در حقیقت پل ارتباطی سهامداران و فعالان بازار سرمایه با اطلاعات و آمار معاملات سهم محسوب می‌شود و ارتباط تنگاتنگ و لحظه‌ای با مخاطبان دارد، تصمیم گرفتیم از این ظرفیت جهت آموزش و ارتقای فرهنگ بازار سرمایه استفاده کنیم.

جزئیات بسته آموزشی تهیه شده

وی با اشاره به جزئیات بسته آموزشی تدارک دیده شده برای استفاده سرمایه گذاران بورسی گفت: این بسته آموزشی، به صورت کلی شامل ۱۵ قسمت است که تاکنون ۹ بخش آن در قالب فایل های پی دی اف، ویدیویی و پادکست در سایت قرار گرفته و امکان دانلود این فایل ها نیز برای علاقه مندان فراهم شده است.

به گفته دهقان، قرار است سایت tsetmc که تحلیل گران و فعالان حرفه‌ای بازار سرمایه از آن برای تابلو خوانی استفاده می کنند، برای بورس اولی‌ها نیز در گام اول، اصول مقدماتی بورس (از صفر تا ۱۰۰ بازار سرمایه) را  در ۱۹ قسمت ویدیویی منتشر کند.

خاطر نشان می شود، طرح جدید آموزشی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس به اجرا گذاشته می شود.

برای دسترسی به این سایت کافی است نشانی tsetmc.com (لینک) را جست و جو کنید تا وارد سایت فناوری بورس تهران شوید.  این سایت در کنار نمایش آنلاین خرید و فروش های سهام مختلف، بسته های آموزشی و فرهنگ سازی  بازار سرمایه را نیز به نمایش خواهد گذاشت.