پیش بینی روند بازار ارز در هفته دوم مهر؛

قیمت دلار به سقف می خورد؟ / تاکتیک جدید در بازار ارز

10:26 - 1400/07/10
پیش بینی قیمت دلار در بازار ارز از سوی فعالان سخت شده است. برخی اعتقاد دارند قیمت دلار به سقف برخورد می کند و وارد فاز اصلاح می شود.

به گزارش دنیای بورس و به نقل از اقتصادنیوز، برخی معامله گران بازار ارز تاکتیک جدیدی را برای معاملات روز شنبه در نظر گرفته اند. آن ها باور دارند که قیمت دلار در هفته گذشته رشد زیادی را تجربه کرده و با گذر از سقف قیمتی 11 ماهه به مقاومت سنگین 28 هزار و 500 تومان نزدیک شده است. از نظر آن ها، با توجه به چنین رشدی، امکان اصلاح قیمت دلار در ابتدای هفته، خصوصا با توجه به حساسیت بازارساز، وجود دارد. به همین دلیل،‌ هدف اول برخی از معامله گران در ابتدای هفته ممکن است فروش برخی از ارزهای خود باشد.

در واقع معامله گران ممکن است در ابتدای هفته از موقعیت خرید عقب نشینی کنند. با این حال، آن ها تمایل دارند که در نرخ های پایین تر، بار دیگر با قدرت وارد بازار شوند. به عبارت دیگر، تاکتیک جدید بازیگران ارزی عقب نشینی موقت و حمله به بازار در نرخ های پایین تر خواهد بود.

قیمت دلار به سقف می خورد؟ / تاکتیک جدید در بازار ارز6

در این میان، شماری از معامله گران باور دارند که بازار بیشتر خبری است و بیشتر باید خود را با اخبار منفی و مثبت تطبیق داد. این گروه اعتقاد دارند که نمی توان پیش بینی خاصی از قیمت دلار داشت و بهتر است با توجه به روند بازارهای مجاور موقعیت خرید وفروش خود را تعیین کنند.

یکی از متغیرهای اثر گذار در بازار امروز قیمت درهم امارات است تحلیل گران فنی برآورد کرده اند قیمت طلایی درهم در محدوده 7 هزار و 740 تومان است اگر 10 دقیقه بالای این سطح معامله شود می تواند تا محدوده 7 هزار و 800 تومان بالا رود.

معامله گران بازار ارز باور دارند در صورتی که نرخ حواله درهم در ابتدای هفته جاری به بالای محدوده 7 هزار و 800 تومانی برود، امکان شکست محدوده مقاومت 28 هزار و 500 تومانی در بازار دلار وجود خواهد داشت. در کنار این، پیش روی دلار در بازار هرات و استانبول می تواند زمینه ساز افزایش خریدها در بازار داخلی شود.