در آغاز معاملات جهانی؛

قیمت نفت کاهش یافت

09:44 - 1400/07/27
قیمت نفت خام امریکا و نفت برنت در آغاز معاملات امروز، سه‌‍‌شنبه، برای دومین روز متوالی کاهش یافت؛ این در حالی است که تولید کارخانه های ایالات متحده در ماه سپتامبر کاهش یافت و نگرانی های جدیدی را درباره افزایش تقاضا و کمبود انرژی در پی بهبودی از همه‌گیری کرونا ایجاد کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه از سی ان بی سی، در روز گذشته، قیمت هر بشکه نفت برنت ۴۳ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۸۳.۹۰ دلار در هر بشکه رسید. قرارداد این ماه هنوز نزدیک به ۷ درصد افزایش یافته است.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۳۳ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه رسید که در جلسه قبل ۰.۲ درصد و در ماه جاری نزدیک به ۱۰ درصد افزایش یافته بود.

قیمت نفت برنت در معاملات امروز، سه‌شنبه در ساعت ۸:۱۲ به وقت تهران، با افزایش ۰.۰۵ درصدی در هر بشکه، ۸۴ دلار و ۳۷ سنت معامله شد.

قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، افزایش ۰.۱۵ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۸۲ دلار و ۵۶ سنت معامله شد.

طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، افزایش ۰.۵۶ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۷۷۵ دلار و ۶۰ سنت معامله شد.

قیمت طلا در آغاز معاملات امروز سه‌شنبه افزایش یافت، این در حالی است که کاهش ارزش دلار و بازده اوراق قرضه ایالات متحده از فلز گرانبها حمایت کرده است.

نقره نیز با افزایش ۱.۲۱درصدی به ۲۳ دلار و ۵۵ سنت رسید.

مس با افزایش ۰.۶۶ درصدی مواجه شد و ۴ هزار و ۷۵۷ دلار قیمت خورد.