واکنش دلار به دور هشتم مذاکرات هسته ای

پیش بینی قیمت دلار؛ مذاکرات حساس برای بازار ارز

11:21 - 1400/10/04
شروع دور هشتم مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای غربی،علامت نزولی برای قیمت دلار به حساب می آید.

دور هشتم مذاکرات هسته ای می تواند تکلیف تحریم ها را مشخص کند. به نظر می رسد بازیگران ارزی کمین کرده اند که با آشکار شدن نتایج این دور از مذاکرات موقعیت خرید یا فروش خود را تعیین کنند. در انتهای هفته گذشته همین که مشخص شد مذاکرات هسته ای قبل از سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد، فروشندگان بیشتری به بازار هجوم آوردند.

 

شروع سریع تر مذاکرات از نگاه این دسته از معامله گران موجب خواهد شد که خریداران با احتیاط بیشتری رفتار کنند. با چنین نگاهی می توان انتظار داشت که در روز شنبه نیز افزایشی ها دست بالا را در بازار نداشته باشند. با این حال، دیشب برخی از معامله گران سعی می کردند اخباری را برجسته کنند که احتمال رسیدن به توافق را کم رنگ جلوه دهد.

آن ها با استفاده از همین ترفند توانستند قیمت اسکناس آمریکای را در معاملات پشت خطی به اطراف محدوده ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومانی هدایت کنند. با این حال، دلار در روز جاری می تواند کار دشواری برای ادامه مسیر شبانه افزایشی داشته باشد.

پیش بینی قیمت دلار؛ مذاکرات حساس برای بازار ارز3

دلار برای اینکه بتواند بالای محدوده ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومانی باقی بماند، نیاز دارد که درهم بالای محدوده ۸ هزار و ۳۰۰ تومان تثبیت شود. در صورتی که درهم به زیر خط ۸ هزار و ۲۰۰ تومان برود، فروشندگان در بازار داخلی قدرت زیادی خواهند گرفت. در کنار این،‌ برخی فعالان بازار داخلی باور داشتند که تقویت لیر در برابر دلار در بازار همسایه یکی از عواملی بود که فشار بر روی اسکناس آمریکایی در بازار تهران را کاهش داده است. می توان گفت که ادامه تقویت لیر انتظارات افزایشی در بازار داخلی را کاهش خواهد داد.