از مزایا تا خرید ساینا

12:45 - 1401/04/05
ساینا یکی از خودروهای محبوب و پرفروش سایپا است که با قیمت معقول‌تری در مقایسه با دیگر محصولات مشابه به فروش می‌رسد.

امروزه با افزایش قیمت خودروها، بسیاری از خریداران خودرو سراغ خودروهای اقتصادی‌تر می‌روند. خرید ساینا سایپا نیز یکی از همین گزینه‌های اقتصادی بازار امروز است. در صورتی که قصد خرید ساینا را دارید، بهتر است ابتدا با امکانات و ویژگی‌های این محصول به‌صورت کامل آشنا شوید.

زبان طراحی آشنا

اواخر دهه 80 بود که سایپا با معرفی خودرو تیبا تلاش کرد این خودرو را جایگزین پراید کند. اگرچه این پروژه در ابتدا با موفقیت‌هایی همراه شد، اما بسیاری از افراد نسبت‌به ظاهر مشابه آن با پراید، انتقادهایی را به سایپا داشتند. همین مسئله نیز باعث شد تا این خودروساز ایرانی با طراحی و عرضه ساینا به بازار، محصولی متفاوت‌تر را پیش روی همگان قرار دهد. شاید ساینا حالا اسپرت‌تر از قبل باشد، اما از کنار هنوز هم اشتراکات زیادی با تیبا دارد و به همین دلیل نمی‌توان آن را یک محصول کاملا جدید معرفی کرد.

به هرصورت، مهندسان سایپا تلاش زیادی برای متمایز کردن بخش‌های جلویی و پشتی داشته‌اند و باید بگوییم در این کار نیز موفق بوده‌اند. یکی از مهم‌ترین مزایای خرید ساینا نسبت‌به تیبا در طراحی، بهره‌گیری از رینگ‌های آلومینیومی در مدل EX است. به‌علاوه، این خودرو ظاهری عضلانی‌تر در مقایسه با تیبا و پراید دارد. وقتی به بخش داخلی نگاه می‌کنیم، پیشرفت‌های بیشتری را می‌بینیم؛ اضافه شدن نمایشگر به کنسول مرکزی در کنار تغییر شکل ظاهری داشبورد و رنگ آن، از مواردی هستند که علاوه‌بر جذاب‌تر کردن ظاهر ساینا، نظر مثبت بسیاری از افرادی که قصد خرید ساینا را دارند، به همراه داشته‌اند. 

از مزایا تا خرید ساینا5

ساینا چه امکاناتی دارد؟

یکی از اصلی‌ترین مزایای ساینا که ارزش خرید این محصول را بالا می‌برد، وجود امکانات بیشتر و جدید است. یکی از مهم‌ترین موارد، اضافه‌شدن نمایشگر رنگی و سیستم مالتی‌مدیای حرفه‌ای در نسخه دنده-اتوماتیک این خودرو است. به‌علاوه، آپشن‌های دیگری مانند مه‌شکن جلو و عقب، تنظیم برقی آینه‌ها و رینگ‌های سفارشی 14 اینچی آلومینیومی هم برای خریداران در نظر گرفته شده که در مقایسه با تیبا، جذابیت‌های بیشتری برای عموم کاربران دارند.

قیمت ساینا اتوماتیک البته کمی بالاتر است، ولی به مراتب امکانات بیشتری را در آن می‌توان پیدا کرد. شما می‌توانید برای دیدن قیمت ساینا به (https://www.hamrah-mechanic.com/carprice/saipa/saina/) مراجعه کنید.

عملکرد سیستم ایمنی

متاسفانه ساینا در مقایسه با محصولات هم‌رده خود، پیشرفت خاصی در کیفیت ساخت نداشته و سیستم‌های ایمنی خودرو نیز تفاوت با قبل ندارند؛ مهندسان همچنان از ترمزهای دیسکی برای بخش جلویی و ترمزها کاسه‌ای برای تایرهای عقبی با سیستم‌های ABS و EBD استفاده کرده‌اند. برای سرنشینان جلو، دو کیسه هوا در نظر گرفته شده و سیستم ضد سرقت ایموبلایزر هم ایمنی آن را دوچندان کرده است.

سیستم موتور و پیشرانه

علی‌رغم وجود امکانات بیشتر در مقایسه با محصولاتی که در خانواده ساینا قرار می‌گیرند، در این خودرو خبری از موتور قوی‌تر یا جدیدتر نیست. اگر قصد خرید ساینا را دارید، بهتر است بدانید این محصول همانند تیبا، از موتور M15 قدرت می‌گیرد. این پیشرانه 1.5 لیتری با 4 سیلندر و 8 سوپاپ، قادر است قدرتی معادل با 87 اسب بخار را تولید کند. هرچند، یکی از مزایای ساینا در قیاس با خودروهای هم‌تراز، مصرف سوخت آن است: ساینا در هر 100 کیلومتر، 7 لیتر بزنین مصرف می‌کند.

ساینا را به هیچ‌وجه نمی‌توان با محصولاتی در کلاس جهانی مقایسه کرد. پیشرانه مورد استفاده در ساینا، آنقدرها هم قوی نیست و نتایجی که از تست آن به دست آمده، زمان 13 ثانیه‌ای را برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت نشان می‌دهد. به‌علاوه، حداکثر سرعت خودرو هم 170 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. طراحی جمع‌وجور و کوچک این خودرو باعث شده که باک آن فقط 41 لیتر ظرفیت داشته باشد که البته با توجه به مصرف سوخت، به‌نظر می‌رسد این میزان کافی باشد.

از مزایا تا خرید ساینا0

خرید ساینا و کشش بازار

مزایای خرید ساینا در قیاس با خودروهای هم‌رده خود، نسبتا بالا است و با توجه به قیمت این خودرو، ارزش خرید آن نیز بالا می‌رود. خودروی پرفروش سایپا، بیشتر برای رانندگی در شهر ساخته شده و با مصرف پایین سوخت، با خیال راحت‌تری می‌توان در محیط شهری از این خودرو استفاده کرد. هرچند، یک واقعیت انکارنشدنی وجود دارد و آن، کمتر بودن خرید و فروش ساینا در مقایسه با محصولات مشابه است. البته، این بدان معنی نیست که اگر قصد فروش ساینا را داشتید، با مشکل مواجه خواهید شد.

سایپا تمام تلاش خود را کرد تا ساینا را به عنوان جایگزین تیبا به بازار عرضه کند، اما می‌توان گفت در این کار چندان موفق نبوده است. با این‌حال، انتخاب این خودرو با توجه به امکانات، ظاهر جذاب و کم بودن قیمت قطعات، منطقی به‌نظر می‌رسد. اگر قصد خرید ساینا دارید، اینجا کلیک کنید و ارز خودروهای ساینا ضمانت‌شده بازدید کنید.