چرا قیمت پروتز سینه بالا است؟ عوامل موثر بر هزینه پروتز سینه چیست؟

14:22 - 1401/04/30
پروتز سینه هم مثل هر جراحی زیبایی دیگری، یک سرمایه گذاری روی بدنتان است.

اینکه مردم بخواهند پیگیر هزینه واقعی روش‌های درمانی باشند و آن را با بودجه خود مقایسه کنند، طبیعی است. اما جواب این سوال برای جراحی پروتز سینه، چیز ساده ای نیست. هزینه جراحی پروتز سینه با توجه به موارد مختلف و نیازهای بیمار تعیین می شود.

جراح زیبایی در این جراحی، پروتز را روی بافت سینه و در فضای زیر پوست به نام پاکت زیرعضلانی قرار می دهد. شایان ذکر است که جراحی پروتز سینه همه زنان در این دسته قرار نمی گیرد. برای مثال بعضی ها به خاطر کاهش وزن زیاد و کوچک شدن سینه به دنبال انجام این جراحی هستند. بعضی دیگر به خاطر شیردهی به دنبال بازیابی اندازه واقعی سینه خود هستند، و زنانی هم به خاطر مشکل عدم تقارن سینه هایشان قصد دارند تا جراحی لیفت یا بالا کشیدن سینه را انجام دهند.

دلایل انجام جراحی پروتز سینه

جراحی بزرگ کردن سینه باعث میشود تا ظاهر حجیم تر، سفت تر و بزرگ تری در سینه ایجاد شود. بعضی زنان برای دستیابی به ظاهر و اندازه بهتر سینه، تحت جراحی کوچک کردن سینه قرار می گیرند. خیلی از زنان برای بهبود ظاهر و اعتماد به نفسشان تصمیم به بزرگ کردن سینه می گیرند و فکر می کنند ظاهر جدیدشان می تواند همان چیزی باشد که همیشه دنبالش بوده اند.

هیچ دلیل درست یا غلطی برای بزرگ کردن سینه وجود ندارد – هر کسی حق تصمیم گیری درباره بدن و انجام جراحی های مختلف برای دستیابی به ظاهر دلخواهش را دارد.

فاکتورهای موثر بر جراحی پروتز سینه

چرا قیمت پروتز سینه بالا است؟ عوامل موثر بر هزینه پروتز سینه چیست؟4

همه گیری کرونا از سال 2019 بر کل دنیا تاثیر گذاشته و اقتصاد را به زانو در آورده است و حتی بر هزینه پروتز سینه در سال 2022 نیز تاثیر گذاشته است. این موضوع منجر به ایجاد تاخیر در تولید محصولات مورد نیاز برای انجام حراحی و کمیاب تر شدن بعضی برندها شد.

بعلاوه هزینه های بیشتری در روشهای مختلف صرف انجام اقدامات اضافی به منظور مطابقت با استانداردهای بهداشتی تعیین شده توسط سازمان بهداشت جهانی می شود. برای مثال جراحان زیبایی تمامی اتاق مطب را قبل و بعد از جلسه مشاوره، ضدعفونی و تمیز می کنند. تمامی این موارد باعث افزایش هزینه جراحی بزرگ کردن سینه می شود.

در جستجو برای جراح زیبایی باید همیشه مجرب ترین گزینه و کسی که از سوی دیگران پیشنهاد شده را انتخاب کنید. بعلاوه با پزشک راحت باشید، و همه این موضوعات یعنی این گزینه الزاما ارزان ترین گزینه برای انجام جراحی نخواهد بود. 

انواع پروتزهای سینه

چرا قیمت پروتز سینه بالا است؟ عوامل موثر بر هزینه پروتز سینه چیست؟8

دو نوع پروتز سینه وجود دارد: پروتزهای پر شده با آب و نمک و ژل سیلیکونی. پروتزهای سالین با آب و نمک، و پروتزهای سیلیکونی از ژل سیلیکون پر شده اند. معمولا هزینه پروتزهای سالین در مقایسه با پروتزهای سیلیکونی ارزانتر است، اما باید آن را بعد از گذشت چند سال عوض کرد. این را فراموش نکنید که علاوه بر نوع پروتز سینه، انتخاب فرم پروتز سینه نیز تاثیر بسزایی در قیمت این جراحی دارد.

محل زندگی

شاید در نگاه اول نتوانید ارتباط میان این گزینه با هزینه جراحی پروتز سینه را حدس بزنید، اما محل اجرای جراحی پروتز سینه تا حد قابل توجهی بر روی هزینه جراحی تاثیر می گذارد. درست است که پیدا کردن یک جراح زیبایی مجرب و متخصص در شهرهای بزرگ ساده تر است، اما هزینه جراحی پروتز سینه هم در شهرهای بزرگ بالاتر است. دلیل این موضوع هم هزینه بالاتر زندگی و تاثیر آن بر روی هزینه خدمات ارائه شده است.

گاهی اوقات مجموع هزینه سفر به شهرهای کوچکتر و انجام جراحی از هزینه جراحی در شهرهای بزرگ کمتر می شود، اما یادتان باشد که برای پیشگیری از وقوع رویدادهای ناکوار بهتر است که به یک جراح معتبر مراجعه کنید.

تجربیات و تخصص جراح زیبایی

موثرترین عامل در هزینه پروتز سینه، پزشک و بیماران/مرکز درمانی استفاده شده در جراحی است. جراحانی که زمان بیشتری را برای آموزش صرف کرده اند و اعتبار و تجربه بیشتری اندوخته اند، دستمزد بیشتری هم می گیرند. با اینحال این به معنای آن نیست که باید به دنبال گران ترین جراح باشید. بهتر است که در ابتدا به فکر راحتی در حضور جراحتان باشید. ابتدا باید جستجوی خود برای جراح زیبایی دارای بورد تخصصی را شروع کنید که طرح درمان و سبک متناسب با نیازتان را ارائه کند. پروتز سینه باعث می شود تا شکل بدنتان تغییر کند و اگر اشتباهی در این کار رخ دهد، آسیب های روحی و نیاز به اجرای جراحی های ترمیمی برای رفع مشکل را به همراه می آورد.

بیهوشی

بیهوشی هم نقش پررنگی در هزینه جراحی پروتز سینه ایفا می کند، و هزینه استفاده از بیهوشی در مقایسه با بی حسی موضعی، و تجربه پزشک در استفاده از بیهوشی کامل یا بی حسی موضعی هم یک عامل موثر به شمار می رود.

مدت زمان جراحی

هزینه بخش های مختلف اتاق جراحی، مثل ماده بیهوشی و مرکز جراحی از بیمار گرفته می شود. اما یکی از این هزینه ها، مدت زمان سپری شده در اتاق عمل برای انجام جراحی است. اکثر جراحی های بزرگ کردن سینه از 1 تا 2 ساعت طول می کشد، اما گاهی هم ممکن است بیش از حد انتظار طول بکشد. هزینه این زمان اضافه باعث افزایش هزینه جراحی خواهد شد – اما چنین چیزی به ندرت رخ می دهد.

ریکاوری

بعضی مراکز خدمات درمانی، بستری در اتاق ریکاوری یا حتی اقامت در هتل برای بیمارانی که در شهر خود نیستند را در نظر گرفته می گیرند. اگرچه هزینه های این خدمات هم در فاکتور بیمار منظور می شود، اما حداقل روی هزینه اقامت و زمان سپری شده برای ریکاوری دور از خانه را از بین می برد.

آیا پروتز بیمه توسط بیمه درمانی پوشش داده می شود؟

زنانی که قصد انجام جراحی پروتز سینه را دارند، باید با شرکت بیمه در این باره صحبت کنند. متاسفانه جراحی پروتز سینه از سوی اکثر شرکتهای بیمه در دسته جراحی های زیبایی قرار می گیرد و تحت پوشش قرار نمی گیرد. اما جراحی بازسازی سینه در افرادی که به دلیل سرطان سینه تحت ماستکتومی قرار گرفته باشند، شاید تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

بعضی از شرکت های بیمه، جراحی ترمیمی بعد از تخریب پروتز سینه، که می تواند به مشکلات پزشکی منجر شوند، را پوشش می دهد تا از بروز خطرات جدید در سلامت فرد جلوگیری کند. بعضی از شرکتهای بیمه بخشی از هزینه جراحی بزرگ کردن سینه در زنان دارای سینه های نامتقارن را متقبل می شوند، اما این موضوع هم به بیمه شما بستگی دارد. حتما موارد تعیین شده توسط شرکت بیمه را در انتخاب جراحی بازسازی، ترمیمی یا زیبایی سینه به دقت مطالعه نموده و درباره آنها از شرکت بیمه سوال کنید.