تحلیل تکنیکی بورس تهران؛ حمایت نمادهای ریالی از شاخص

11:20 - 1401/05/22
اکوایران: بازار بورس امروز شنبه 22 مرداد ماه کار خود را جدی‌تر و با حمایت‌ نمادهای ریالی آغاز کرد تا نمادهایی همچون بانک ملت و ایران خودرو به عنوان صف نشینان خرید روز جاری باشند. نماد شستا هم امروز صف خرید به خود دید.

احتمال توافق در مذاکرات احیای برجام به همراه کاهش قیمت نفت اهالی بازار را مصمم‌تر کرد تا دست به خرید گروه‌های مرتبط بزنند. در بررسی هفته پیش بازار سرمایه و شاخص بورس به این موضوع اشاره شد که شاخص بورس تهران از منظر تکنیکال کلاسیک بین دو سطح حمایتی یک میلیون 400 هزار واحدی تا یک میلیون 450 هزار واحدی قرار دارد. همچنین اشاره‌ای به نماگر RSI  شد و با مرور گذشته بازار شاهد واکنش مثبت شاخص در محدوده های زیر 30 در نماگر RSI  بودیم. که در طول یک هفته گذشته باز هم بازار به این موضوع واکنش نشان داد.

 

و حالا بازار با اخبار مثبت مسیر صعودی را در پیش گرفته است. اما گروه شیمیایی به عنوان گروه بزرگ بازار از این رشد جا مانده است تا رشد شاخص را به دوش دو گروه بانک و خودرو بیندازد. حال سؤالی که مطرح می‌شود این است که این گروه‌ها با توجه به زیان‌های انباشته‌ای که در صورت‌های مالی ارائه شده خود دارند توان رشد شاخص تا محدوده کلاسیک یک میلیون و 500 هزار واحد و بیشتر را دارند؟

محدوده‌ای که در ماه‌های گذشته یک بار مورد حمایت قرار گرفت اما دوام زیادی نیاورد و با افت و شکست همراه شد. عده‌ای از فعالان باراز با مثبت شدن روند معاملات اهداف بالاتر را برای شاخص متصور هستند و بازار سرمایه را بازار جا مانده از تورم می‌دانند که باید با رشد این جا ماندگی را جبران کند. اما افت دلار در بازار آزاد را مانعی برای این موضوع می‌بینند.

تحلیل تکنیکی بورس تهران؛ حمایت نمادهای ریالی از شاخص5