بررسی هفتگی قیمت نفت؛

سیگنال احیای برجام به بازار نفت؛ قیمت نفت نزولی می‌شود؟

17:22 - 1401/05/22
اکوایران: بازگشت به برجام ترس افت قیمت را در دل فعالان بازار نفت بیشتر کرد تا با قرار دادن خود در موقعیت‌های فروش قیمت این طلای سیاه بار دیگر کاهشی شود.

طی بررسی هفته گذشته در مورد قیمت نفت که در این گزارش آمده است، قیمت نفت از 100 دلار خود را به 88 دلار رساند. در همین حال بانک مرکزی امریکا ترمز افزایش نرخ بهره را کشید تا نشانه‌هایی از بهبود در قیمت‌های کامودیتی‌ها ایجاد شود اما طولی نکشید که اخبار مذاکرات برجام بار دیگر فعالان طلای سیاه را نگران کرد به طوریکه قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت روز جمعه به دلیل چشم انداز بازگشت عرضه نفت ایران پس از گزارش‌هایی مبنی بر اینکه ایران از پیشنهاد اتحادیه اروپا برای احیای توافقنامه 2015 برای محدود کردن برنامه هسته‌ای خود حمایت کند، کاهش یافت.

 

رویترز هم روز جمعه گزارش داد که ایران ممکن است آماده حمایت از تجدید برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در سال 2015 باشد که به این کشور اجازه می‌داد در ازای محدودیت در برنامه هسته‌ای خود نفت صادر کند. این توافق در سال 2017 با خروج دولت ترامپ از برجام کنار گذاشته شد، اما ایران گفت ممکن است پیشنهاد اتحادیه اروپا را با شرایطی بپذیرد و به طور بالقوه صادرات این کشور را به بازار جهانی بازگرداند.

این بازگشت به برجام ترس افت قیمت را در دل فعالان بازار نفت بیشتر کرد تا با قرار دادن خود در موقعیت‌های فروش قیمت این طلای سیاه بار دیگر کاهشی شود و نتواند خود را به سطح حمایتی 97 دلار ماه‌های قبل برساند.

سیگنال احیای برجام به بازار نفت؛ قیمت نفت نزولی می‌شود؟0