هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است؟ چگونه آن را پرداخت کنیم؟

11:18 - 1401/06/28
کشور کانادا در سطح جهان به سبب بهره‌مندی از سیستم آموزش عمومی توسعه‌یافته، دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و فراهم‌کردن کیفیت زندگی عالی برای شهروندان شناخته‌شده است.

کانادا در سال 2020 در رتبه‌بندی بهترین کشورهای جهان بر اساس معیارهای کلی همچون کیفیت زندگی شهروندان و شرایط کسب و کار در رده دوم قرار گرفت. عوامل دیگری چون جمعیت چندفرهنگی و استقبال از سیاست‌های مهاجرتی از جمله عوامل دیگری است که این کشور را به مقصدی جذاب در سطح جهان تبدیل کرده است.

مهاجرت به کانادا یک تصمیم بزرگ در زندگی افراد است اما به تعهدات سفت و سختی برای تمکن مالی نیاز دارد. قرار است در این مقاله توضیحات بیشتری در خصوص تفکیک هزینه‌های لازم در انواع مختلف برنامه‌های مهاجرتی مثل اکسپرس اینتری، ویزای برنامه مهاجرت استانی (PNP)، مهاجرت تحصیلی و دریافت مجوز کار داده شده تا به شما در کسب اطلاعات بیشتری در ارتباط با هزینه‌های مهاجرت به کانادا کمک کند.

هزینه ارائه درخواست مهاجرت به کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری و برنامه مهاجرت استانی

هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است؟ چگونه آن را پرداخت کنیم؟5

هزینه مهاجرت به کانادا به طور میانگین برای متقاضیان مجرد 2300 دلار کانادا و برای متأهلین 4500 دلار کانادا برآورد می‌شود. این مقدار شامل مبالغ مورد نیاز برای احراز شرایط تمکن مالی بسیاری از متقاضیان نیست. مبلغ اشاره شده بسته به تعداد افراد خانواده متفاوت بوده و از حدود 13000 دلار کانادا برای درخواست متقاضیان هزینه خواهد داشت. همچنین اگر متقاضی قصد مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های استانی را داشته باشد، ممکن است هزینه‌هایی به این مبلغ افزوده شود. ارائه مدارک تمکن مالی برای متقاضیانی که پیشنهاد کاری معتبر از کانادا داشته و یا قصد مهاجرت از طریق تجربه کار کانادایی را دارند، الزامی نیست.

تمامی شیوه‌های مهاجرت تجاری به کانادا به سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در این کشور نیاز دارد. ممکن است از متقاضی خواسته شود تا در یک شرکت کانادایی سرمایه‌گذاری کند و یا وام بدون بهره به دولت فدرال یا استانی بپردازد.

در اغلب موارد نیازی برای ارائه اطلاعات مالی به منظور حمایت مالی از همسر و فرزندان تحت تکفل نیست. اما اگر قصد حمایت مالی از مهاجرت والدین، پدربزرگ و مادربزرگ خود را دارید، باید هزینه های مورد نیاز برای احراز شرایط لازم قبولی درخواست را برآورده کنید.

نوع هزینه

توضیحات

افراد مجرد

افراد متأهل

متأهلین با 1 فرزند

متأهلین با 2 فرزند

آزمون زبان (IELTS, CELPIP, TEF, TCF)

میانگین هزینه

300

600

600

600

ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA)

بدون احتساب هزینه ارسال پیک بین‌المللی

200

400

400

400

احراز هویت بیومتریک

این هزینه مشروط براینکه برای همه اعضا در یک زمان و مکان انجام شود ثابت می‌ماند

85

170

170

170

آزمون‌های پزشکی

میانگین هزینه (هزینه بر اساس کشورهای مختلف متفاوت است)

100

200

300

400

هزینه پردازش درخواست

 

850

1700

1930

2160

هزینه حق درخواست دائم

 

515

1030

1030

1030

هزینه‌های متفرقه (گواهی پلیس، ریزنمرات، هزینه پیک، عکس، دفاتر اسناد رسمی، ترجمه و...)

برآورد هزینه میانگین

250

500

600

700

جمع

 

2258

4570

5030

5460

 

متقاضیان استفاده از برنامه‌های استانی (PNP) ملزم به پرداخت هزینه‌های بررسی درخواست بر اساس قوانین استانی هستند. جدول زیر مروری بر میزان هزینه‌های معمول در این نوع از درخواست است.

برنامه استانی

هزینه (دلار کانادا)

برنامه مهاجرت استانی آلبرتا (AINP)

500

برنامه مهاجرت استانی بریتیش‌کلمبیا (BCPNP)

1150

برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا (MPNP)

 

500

برنامه مهاجرت استانی نیوبرانزویک (NBPNP)

 

250

برنامه مهاجرت استانی نیوفاندلند و لابرادور (NLPNP)

 

250

برنامه مهاجرت استانی نوا اسکوشیا (NSPNP)

 

0

برنامه مهاجرت اونتاریو (OINP)

 

1500 یا 2000

برنامه مهاجرت استانی جزیره پرنس ادوارد (PEI PNP)

 

300

برنامه مهاجرتی ساسکاچوان (SINP)

 

350

هزینه درخواست مجوز تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی

هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است؟ چگونه آن را پرداخت کنیم؟14

برخلاف برنامه‌هایی همچون اکسپرس اینتری و یا برنامه‌های مهاجرت استانی، محاسبه هزینه‌ها در هنگام درخواست مجوز تحصیل در کانادا کمی پیچیده است، چون دانشگاه‌ها و کالج‌های مختلف هزینه‌های متفاوتی را درخواست می‌کنند. برای اخذ مجوز تحصیل در کانادا ابتدا باید از یک مؤسسه آموزشی مشخص در این کشور پذیرش بگیرید. در جدول زیر نگاهی به هزینه‌های احتمالی و مورد نیاز در این فرایند شده است.

نوع هزینه

هزینه بر اساس هر فرد (دلار کانادا)

هزینه پردازش درخواست دانشگاه و کالج: این هزینه‌ها به منظور پردازش درخواست دانشگاه دریافت شده و صرف‌نظر از پذیرش و یا عدم پذیرش، غیرقابل استرداد است. باید این هزینه‌ها را در هنگام ثبت درخواست به صورت آنلاین پرداخت نموده و برای این کار به پرداخت در سایت‌های خارجی نیاز خواهید داشت.

در محدوده 100 الی 500

هزینه درخواست مجوز تحصیل

150

آزمون‌های بیومتریک

برای هر نفر: 85 (برای 2 نفر که همزمان و در یک مکان درخواست انجام آزمون را داشته باشند: 170)

آزمون‌های زبان (در صورت تقاضا)

میانگین 300

آزمون‌های پزشکی (در صورت تقاضا)

هزینه میانگین:100 (هزینه برمبنای کشورها متفاوت بوده)

هزینه‌های متفرقه (گواهی پلیس، ریزنمرات، پیک، عکس، دفاتر اسناد رسمی، ترجمه مدارک و ...)

برآورد هزینه حدودی: 250

هزینه‌های تحصیل

بر مبنای دوره‌های متنوع دانشگاه‌های مختلف متفاوت است.

میانگین هزینه سالانه 2022/2021:

دوره لیسانس: 33.623

فوق لیسانس: 21.120

دوره MBA: 86.000

بیمه درمانی

600 تا 1000

میزان حمایت‌های مالی برای اقامت و یا گواهی سرمایه‌گذاری تضمینی (GIC)

تمامی استان‌ها به جز کبک: 10.000 سالانه

در کبک: 11.000 سالانه

اطلاعات تکمیلی در وب‌سایت دولت کانادا موجود است.

 

هزینه‌های مهاجرت به کانادا را چگونه پرداخت کنم؟

اغلب هزینه‌های لازم در جریان ثبت درخواست مهاجرت به کانادا از طریق وب‌سایت رسمی مهاجرت به کانادا انجام می‌شود. برای پرداخت این هزینه‌ها باید بتوانید امکانات پرداخت در سایت‌های خارجی مانند داشتن ویزاکارت یا مسترکارت را داشته باشید و سایر هزینه‌های مربوط به آزمون زبان و ارزیابی مدارک تحصیلی به سازمان‌های مربوطه را پرداخت نمایید. اگر خودتان قادر به انجام این کارها نیستید، می‌توانید از خدماتی برای تسهیل روند مهاجرت شامل استفاده از خدمات آژانس‌های مهاجرتی و سرویس‌های پرداخت ارزی ‌سایت‌های خارجی مانند unifee استفاده کنید.

آیا برای مهاجرت به کانادا به پیشنهاد کاری نیاز دارم؟

خیر. اکثر متقاضیانی که موفق به اخذ اقامت دائم کانادا شده‌اند، در هنگام درخواستشان، از این کشور پیشنهاد کاری نداشتند. در حالی که بعضی از برنامه‌های مهاجرتی کانادا بررسی درخواست متقاضیان را مشروط به دارا بودن پیشنهاد شغلی از این کشور می‌کنند، بسیاری از برنامه‌ها و گزینه‌ها برای اتباع خارجی وجود دارد که متقاضیان می‌توانند بدون پیشنهاد کاری تقاضای خود را ثبت کنند.

حداکثر سن برای مهاجرت به کانادا چقدر است؟

هیچ محدوده سنی مشخصی برای برنامه‌های مهاجرتی به کانادا وجود ندارد. با این حال، در اکثر برنامه‌های تعریف‌شده، متقاضیان 25 تا 35 ساله حداکثر امتیاز ممکن را دریافت می‌کنند اما این امر بدان معنا نیست که متقاضیان مسن نمی‌توانند موفق شوند. داشتن تجربه کاری قابل‌توجه، مهارت بالا در تسلط بر زبان، ارتباطات درون کانادا و تحصیلات بالا می‌تواند به راحتی امتیازات از دست رفته در عامل سن در مهاجرت را جبران نماید.

طرح‌های مهاجرت از طریق حمایت مالی خانواده، مهاجرت بشردوستانه و پناهندگی به کانادا از سیستم رتبه‌بندی استفاده نکرده و بنابراین هیچ محدودیتی در خصوص سن ندارند.