قیمت نظافت منزل توسط نظافتچی: هزینه ساعتی خدمات مختلف آن

14:20 - 1401/06/29
استخدام یک نظافتچی منزل می تواند باعث صرفه جویی در وقت شود و بسیار کمک کننده باشد.

معمولاً قیمتی که یک شرکت خدمات نظافتی منزل، برای استخدام نظافتچی در نظر میگیرد، بسیار متغیر است و لازم است ابتدا  قیمت ها را مقایسه کنید و با توجه به بودجه خود در این زمینه اقدام نمایید. اگر با عواملی که باعث بالا رفتن هزینه ها می شوند آشنایی داشته باشید بهتر می توانید در این مورد تصمیم گیری کنید. در این مقاله به بررسی عواملی می پردازیم که بر قیمت نظافت منزل توسط نظافتچی تأثیر می گذارند. 

 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت نظافت منزل

متراژ و وضعیت خانه

برخی از نظافتچی ها و شرکت های خدماتی دستمزد خود را بر اساس متراژ خانه تعیین می کنند. زیرا هر چه خانه بزرگتر باشد وقت و انرژی بیشتری برای نظافت آن نیاز است و در نتیجه صاحب خانه باید دستمزد بالاتری بپردازد. همچنین میزان دستمزد تا اندازه زیادی به وضعیت خانه بستگی دارد؛ اینکه به چه میزان زمان یا تجهیزات برای نظافت نیاز است. بنابراین چنانچه متراژ خانه تان بالاست و  مدت ها آن را تمیز نکرده اید احتمالاً دستمزد بالاتری برای نظافت منزلتان باید بپردازید. 

حجم کار

قیمت نظافت منزل توسط نظافتچی: هزینه ساعتی خدمات مختلف آن6

قیمت نظافت منزل تا حدود زیادی به حجم کار بستگی دارد. در صورت وجود فرزندان کوچک یا حیوانات خانگی به هم ریختگی خانه بیشتر است و هزینه بیشتری برای نظافت منزل باید پرداخت. جمع آوری موهای حیوانات و از بین بردن لکه های به جا مانده از آن ها نیاز به ابزارهای تخصصی و زمان بیشتری دارد و روی هزینه نهایی تأثیر می گذارد. 

نوع تمیز کاری

نوع تمیزکاری نیز بر قیمت نظافت تأثیر می گذارد. باید ببینید هدف شما از نظافت منزلتان فقط یک تمیزکاری سطحی است یا اینکه منزلتان به تمیزکاری اساسی نیاز دارد.  

تمیز کردن منزل انواع مختلفی دارد که در زیر به بعضی از این موارد اشاره شده است.

  • نظافت استاندارد: این نوع از نظافت شامل جارو کردن، پاک کردن سطوح، مرتب کردن و پاک کردن وسایل می باشد. این روش برای تمیزکاری خانه قبل از پذیرایی از مهمانان مناسب است.

  • نظافت عمیق: چنانچه تا به حال نظافتچی استخدام نکرده اید یا منزلتان به طور اساسی تمیز نشده است نظافت عمیق ضروری به نظر می رسد. این نوع نظافت دقیق تر از نظافت استاندارد است یه طوری که سطوح و درزهای عمیق نیز در این روش کاملاً تمیز می شوند.

  • نظافت اسباب کشی: اگر قصد اسباب کشی و نقل مکان از جایی به جای دیگر را دارید و باید خانه را به صاحب خانه تحویل دهید این روش می تواند مناسب شما باشد.

آشنایی با انواع روش های نظافت منزل باعث می شود خدماتی را انتخاب کنید که  متناسب با وضعیت شماست. بسیاری از شرکت های خدماتی پس از بازدید از منزل، نوع نظافتی که نیاز دارید را به شما اطلاع می دهند.

نوع اتاق

همانطور که همه ما می دانیم تمیزکاری بخش هایی از خانه آسان تر از بخش های دیگر است و نظافتچی ها نیز به خوبی این مسئله را می دانند.  به عنوان مثال آشپزخانه و حمام آلودگی و لکه های بیشتری جذب می کنند و امکان رشد میکروب ها در این نواحی بیشتر است. از طرفی رعایت بهداشت در این مناطق حیاتی تر است و باید بر اساس استاندارد های بهداشتی باشد. آشپزخانه و حمام حداقل یک بار در ماه باید به طور اساسی تمیز شوند.

تمیز کردن وسایل قیمتی، چوبی و چراغ های روشنایی منزل به تجهیزات تخصصی نیاز دارند و بر بالا رفتن قیمت نظافت تأثیر می گذارند.  تمیز کردن این وسیله ها به تجربه نیاز دارد و  باید با احتیاط و به صورت حرفه ای انجام شود تا آسیبی به آنها وارد نگردد.   

آلرژی یا حساسیت‌های شیمیایی

در بعضی از شرکت ها تهیه ی  لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای نظافت بر عهده ی مشتری است در حالی که  برخی دیگر از شرکت ها ترجیح می دهند از برندهایی که مدنظر خودشان است استفاده کنند. در صورتی که به ماده خاصی حساسیت یا آلرژی دارید یا محصول خاصی مد نظرتان است آن را با شرکت در میان بگذارید.

تعداد دفعات نظافت

تعداد دفعات نظافت نیز بر قیمت تأثیر می گذارد. مثلا ادارات و شرکت‌ها به علت اینکه افراد زیادی روزانه به آنجا رفت و آمد دارند، از خدمات نظافت شرکت به طور مرتب استفاده می‌کنند. به همین علت شرکت‌های خدماتی آنها را مشتریان خود می‌دانند و برای آنها تخفیف قائل می‌شوند.

پاک کننده های سازگار با محیط زیست

این روزها بسیاری از افراد از محصولات شوینده و پاک کننده های سازگار با محیط زیست استفاده می کنند. اگر  شما نیز جزء این دسته هستید بهتر است این مورد را با شرکت مورد نظر خود در میان بگذارید. بسیاری از شرکت ها از این قضیه استقبال می کنند و برخی دیگر نیز ممکن است خرید محصولات پاک کننده را به شما واگذار کنند. چنانچه از برندهای خارجی استفاده کنید قیمت نظافت منزل بالاتر خواهد رفت.

انتخاب نظافتچی مستقل یا شرکتی

 در صورتی که تصمیم گرفته اید یک نظافتچی استخدام کنید قدم بعدی این است که آیا می خواهید نظافتچی به طور مستقل تمیزکاری منزلتان را به عهده بگیرد یا زیر نظر یک شرکت خدماتی باشد.

در صورتی که نظافتچی مستقل باشد هم شما هزینه کمتری می پردازید و هم کل مبلغ پرداختی به نظافتچی می رسد. از اطرافیانتان بخواهید اگر نظافتچی مستقلی می شناسند به شما معرفی کنند. اما حواستان باشد هزینه استخدام نظافتچی خانم با آقا برابر است و به علت جنسیت از شما پول بیشتری دریافت نکنند.

از طرف دیگر شرکت های خدماتی نیز مزایایی دارند که منجر به اعتماد مردم به آن ها شده است. از جمله اینکه بیمه دارند و سابقه آن ها مشخص و قابل بررسی می باشد.  همچنین به دلیل تعدد کارمندان برنامه زمانی انعطاف پذیرتری می توانند در اختیار مشتری قرار دهند. 

آیا استخدام نظافتچی ارزشش را دارد؟

قیمت نظافت منزل توسط نظافتچی: هزینه ساعتی خدمات مختلف آن5

استخدام یک نظافتچی ماهر و کاربلد باعث صرفه جویی در وقت و انرژی می شود. اگر چه به تنهایی نیز می توان کار نظافت خانه را انجام داد، اما در مواقعی که سرتان شلوغ است و وقت کمی برای نظافت منزل دارید بهتر است یک  نظافتچی استخدام کنید تا برنامه تان خالی شود و به کارهای مهم تر و ضروری تر بپردازید. 

خدمات نظافتی قبل از دورهمی ها، هنگام ساخت خانه یا نقل مکان از جایی به جای دیگر  بسیار کمک کننده هستند. نظافتچی ها تجهیزات و ابزارآلات تخصصی برای نظافت منزل دارند که باعث می شود تمیزکردن منزل به طور کامل و حرفه ای انجام شود.

چطور می توانم در هزینه ها صرفه جویی کنم؟

در صورتی که با شرکت ها قرارداد بلند مدت داشته باشید یا به صورت هفتگی و ماهانه از خدمات آن ها استفاده کنید معمولاً هزینه ها کمتر است. همچنین ممکن است شرکت تخفیف های ویژه ای برای شما در نظر بگیرد.