چه خبر از کدال؛

دومین واحد تولیدی زاگرس تعطیل شد

16:03 - 1401/09/20
اکوایران: شرکت پتروشیمی زاگرس اعلام کرد با توجه به اعلام شرکت ملی گاز در خصوص کاهش سهم مصرف مجتمع‌های پتروشیمی به دلیل محدودیت گاز و در نهایت قطعی بخشی از گاز ورودی به شرکت، واحد دوم تولیدی این شرکت تا اطلاع ثانوی از سرویس خارج گردید.

به گزارش اکوایران، امروز نماد فروسیل (شرکت فروسیلیسیم خمین) در اطلاعیه کدال خود از سهامداران خود خواست تا نسبت به تکمیل مشخصاتشان اقدام کنند. نمادهای کحافظ و کگاز به ترتیب از تمدید مهلت به مدت 13 روز و 10 روز دیگر تا تاریخ 30 آذر ماه 1401 جهت رعایت دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار خبر دادند.

 

همچنین به نماد وپخش فرصت یک ماهه تا تاریخ 15 دی ماه 1401 برای رعایت دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار توسط سازمان بورس داده شد.

در خصوص افشای اطلاعات با اهمیت، نماد ثامید اعلام کرد پروژه‌های خود را به صورت نقد، اقساط و یا تهاتر از طریق برگزاری مزایده عمومی واگذار می‌نماید. حجم ریالی فروش پیش بینی شده در آگهی به میزان حداقل 209 میلیارد تومان برآورد شده است.

نماد فارس نیز از درخواست اعطای مهلت یک ماهه جهت افشای مشخصات کمیته حسابرسی و گزارش کنترل داخلی خبر داده است.

همچنین نماد زاگرس اعلام کرد با توجه به اعلام شرکت ملی گاز در خصوص کاهش سهم مصرف مجتمع‌های پتروشیمی به دلیل محدودیت گاز و در نهایت قطعی بخشی از گاز ورودی به شرکت، واحد دوم تولیدی این شرکت تا اطلاع ثانوی از سرویس خارج گردید. زاگرس گفته به محض رفع محدودیت مصرف گاز و شروع مجدد تولید واحد مذکور، موضوع از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی خواهد شد.


بیشتر بخوانید؛

نرخ گازی که قطع است؛ چالش گازی بورس تهران


اما شرکت سرمایه گذاری لقمان عنوان کرد پیرو اطلاعیه منتشر شده در سامانه کدال در تاریخ 29 مرداد 1401 با توجه به تغییر  ترکیب سهامداران خریداران کارگزاران توسعه سهند  حدود 5 درصد از سهام مورد تقاضای شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان توسط شرکت سرمایه گذاری لقمان تحصیل و میزان سهامداری به 54 درصد افزایش یافت.

نماد زپارس نیز بیان نمود مزایده فروش دو قطعه زمین زراعی به مساحت 9.2 هکتار واقع در شهرستان بیله سوار روستای بابک  بخش 21 اردبیل  و مساحت 3/5 هکتار واقع در جنب ناحیه صنعتی کنار جاده پارس آباد به مشکین شهر از طریق مزایده عمومی به فروش برساند.

نماد حکشتی هم از انعقاد قرارداد ساخت دو فروند کشتی تانکر میان شرکت‌های گروه کشتیرانی -شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی و شرکت کشتی‌سازی اروندان- خبر داد.

و اما نماد وملی نیز اعلام کرد در خصوص تأخیر یک روزه در ارسال اطلاعات صورت‌های مالی دلیل آن ناشی از تغییر نرم افزارهای مالی این شرکت و شرکت‌های فرعی است که با توجه به حجم زیاد تراکنش‌های مالی به سازمان ارائه شد. همچنین این شرکت اعلام کرد نوسان قیمت سهام شرکت طی روزهای معاملاتی اخیر ناشی از افزایش سود عملیاتی تلفیقی این شرکت نسبت به دوره مشابه سال 1400 و همچنین ناشی از رشد شاخص کل بورس در روزهای اخیر می‌باشد.

در خصوص آگهی دعوت به مجامع هم نمادهای رتاپ، دبالک، لخزر و فزر سهامداران خود را به مجمع عمومی و فوق العاده دعوت کردند.

نماد وبیمه نیز عنوان کرد افزایش سرمایه شرکت از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته به منظور بهبود و توسعه پرتفوی سرمایه گذاری‌ها و اصلاح ترکیب دارایی‌ها به اظهار نظر بازرس و حسابرس قانونی رسیده است.