معامله‌گران احتیاطی در بازار دلار

11:06 - 1401/10/19
اکوایران: ماندن دلار در بالای مرز روانی موجب شد که برخی از معامله‌گران احتیاطی در بازار فعال‌تر شوند. به دنبال افزایش فعالیت این گروه، اسکناس آمریکایی روز یکشنبه در مسیر افزایشی قرار گرفت.

به گزارش اکوایران، برخی فعالان عنوان می‌کنند که حضور معامله‌گران احتیاطی به این دلیل بود که از افت ارزش ریال خود نگران بودند. اسکناس آمریکایی در هفته گذشته نتوانست زیر کانال 39 هزار تومانی در بازار آزاد تثبیت شود و در بازار متشکل ارزی نیز قیمت این ارز تا نزدیک محدوده 38 هزار تومانی رشد کرد.

 

این روند قیمتی موجب شد انتظارات روانی کاهشی که به دنبال تغییر رئیس کل بانک مرکزی ایجاد شده بود، تا حدی کمرنگ شود. تعدیل این انتظارات نزولی موجب شد که بازیگران احتیاطی در قامت خریدار بار دیگر حاضر شوند.

برخی بازیگران ارزی عنوان می‌کنند در صورتی که در روز جاری دلار به حرکت در مسیر صعودی ادامه ندهد، حداقل نوسان‌گیران از بازار خارج خواهند شد و بخشی از معامله‌گران خریدار ابتدای هفته، در موقعیت فروش قرار خواهند گرفت؛ مسأله‌ای که منجر به اصلاح قیمت اسکناس آمریکایی خواهد شد.

در این میان، برخی از فعالان باور دارند که بازارساز به دنبال فروش ارز از نقاط بالاست نا نوسان‌گیران را یک‌بار دیگر دچار ضرر کند.