طلا ریزش کرد / عرضه سکه در بورس

16:10 - 1401/10/19
ربع سکه امروز دوشنبه 19 دی ماه راهی بورس شد. سکه امامی نیز هفته آینده در بورس کالا عرضه می‌شود. امروز قیمت دلار و درهم و نیز در مقایسه با روز قبل رنج بود.

به گزارش اکوایران،  قیمت دلار هرات در شروع معاملات نقدی امروز دوشنبه 19 دی ماه در مقایسه با روز گذشته 150 تومان بالاتر معامله شد.

 

تحلیلگران می گفتند در صورتی که اسکناس آمریکایی در بازار یاد شده به مرز مقاومتی جدید برسد و بالای این رقم ثبات پیدا کند ممکن است موجب ورود دلار هرات به کانال جدید شود. با این حال این اتفاق رخ نداد و در ادامه معاملات؛ نرخ دلار هرات در مقایسه با روز قبل رنج شد.

دلار سلیمانیه هم امروز سرنوشتی مشابه هرات را تجربه کرد. معاملات هر برگ اسکناس آمریکایی در بازار  سلیمانیه امروز با گپ مثبت آغاز شد.

امروز برخی از معامله گران مدعی بودند که دلار سلیمانیه وارد کانال جدید شده اما در نیمه روز نرخ دلار عقب نشینی کرد و نسبت به روز قبل 100 تومان پایین تر به فروش رسید. 

نرخ حواله درهم امروز نیز  با گپ مثبت 70 تومانی روانه بازار شد اما در نیمه ظهر نسبت به روز قبل رنج شد. مجموع این عوامل باعث شد نرخ دلار در تهران هم رفت و برگشت قیمتی را تجربه کند. قیمت دلار امروز در اتحادیه طلا و ارز وارد کانال جدید شد اما نیمه ظهر افت کرد. 

وعده فرزین به بازار دلار

با اینکه این روزها سیاست تثبیت قیمت ارز به نقطه تقابل دولت و مجلس تبدیل شده، محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی درباره سیاست‌های جدید ارزی گفت: «در حوزه سیاست‌های ارزی، سیاست تثبیت یا ثبات بخشی به بازار را در ماه های آینده  دنبال می‌کنیم و در سال آینده نیز با هم‌فکری مجلس، جایگاه این سیاست را در قانون بودجه مشخص خواهیم کرد.»

اظهارات جدید سخنگوی وزارت خارجه

اظهارات کنعانی نیز امروز از گوش و چشم معامله گران دلار دور نماند. معامله گران معتقدند یکی از دلایل اصلی افت و خیز دلار به موضوع برجام برمی‌گردد. معامله گران پیش از این گفته بودند که بازار ارز به سفر گروسی به تهران چشم دوخته است.  سخنگوی وزارت خارجه امروز در نشست خبری خود در این رابطه گفت: «اطلاعی از سفر گروسی به تهران ندارم؛ مذاکرات در جریان است.» کنعانی همچنین به خبر اضافه شدن نام سپاه به فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا واکنش نشان داد و گفت: «کسانی که خود متهم اصلی حمایت از تروریسم هستند اجازه ندارند قهرمانان مبارزه با تروریسم بین‌المللی را با الفاظ ناروا مورد خطاب قرار دهند و آنان را به تروریسم متهم کنند.»

 قیمت طلا؛ رشد در بازار جهانی و افت در بازار تهران

بازار جهانی طلا امروز شاهد رشد قیمت طلا بود. قیمت اونس طلا در بازار امروز 10 دلار بالا رفت و به 1876 دلار رسید.  در بازار داخلی ایران قیمت طلا 18 عیار امروز تا یک میلیون و 915 هزار و 300 تومان بالا رفت اما ظهر امروز در محدوده یک میلیون و 880 هزار و 600 تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز قبل 7 هزار و 400 تومان افت کرده بود. 

قیمت سکه

قیمت سکه امامی امروز  در سایت اتحادیه طلا و ارز رشد کرد. فلز گران بهای داخلی عصر دیروز در محدوده 21 میلیون و 199 هزار تومان بسته شد و در بازار امروز تا 21 میلیون و 455 هزار تومان بالا رفت.

قیمت ربع سکه امروز در محدوده 8 میلیون و 550 هزار تومان معامله شد. بانک مرکزی امروز در اطلاعیه ای اعلام کرد: به مناسبت ایام باسعادت میلاد حضرت زهرا «س» و روز زن، تعداد ۵۰۰ هزار قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی از طریق بورس کالای ایران عرضه می شود.

برخی از معلامله گران می گفتند انتظار می رود  بعد این خبر ریزش در ربع سکه اتفاق بیفتد. با این حال ربع سکه در نیمه ظهر امروز در محدوده 8 میلیون و 700 هزار تومان به فروش رسید که نسبت به روز قبل افزایش یافته بود.