اطلاعیه‌های سامانه کدال؛

چه خبر از کدال؟ / اطلاعیه شفاف سازی مزایده‌ بانک‌های ملی، سینا، صادرات و آینده

11:51 - 1401/11/11
اکوایران: بانک‌های ملی، آینده، سینا و صادرات درباره مزایده سهام بلوکی شفاف سازی کردند.

در سامانه کدال بانک صادرات ایران اعلام نمود مزایده واگذاری سهام شرکت‌ پالایش نفت بندرعباس فاقد متقاضی خرید بوده است.

 

شرکت پتروشیمی فن آوران بیان کرد واحد متانول این شرکت که از تاریخ 14 دی ماه 1401 به علت افت فشار گاز طبیعی از مدار خارج و تولید محصول آن متوقف گردیده بود ، در روز یکشنبه مورخ 9 بهمن 1401 ، بهره برداری از آن دوباره آغاز و اقدام به تولید محصول نموده است.

بانک سینا نیز اعلام کرد مهلت شرکت در مزایده فروش سهام شرکت توسعه اعتماد مبین از مورخ 9 بهمن ماه تا 19 بهمن ماه تمدید شد.

شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن هم بیان کرد با توجه به توقف نماد وساخت در تاریخ عرضه امکان برگزاری مزایده فراهم نگردید.

اما شرکت لامیران اعلام کرد باتوجه به افزایش نرخ خرید ارز جهت واردات مواد اولیه مستقیم و همچنین طبعات افزایش قیمت ارز بر روی خرید مواد اولیه غیرمستقیم نسبت به افزایش نرخ فروش اقدام گردیده است. این افزایش شامل تیغ صورت تراشی از تاریخ 16 بهمن ماه 1401 قابل اجرا خواهد بود.

شرکت سرمایه گذاری سیمان تأمین فروش سهام سیمان صوفیان و سیمان ارومیه و افزایش سود شرکت‌های سرمایه پذیر را عامل افزایش سود اعلام کرد.

شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان از  تفاهم نامه واگذاری و انتقال بخشی از سهام متعلق به گروه توسعه سرمایه گذاری در یک در شرکتهای وابسته خود به عنوان سهامدار عمده به شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان در ازای واگذاری و انتقال مقدار 30.5 درصد از کل سهام مجتمع فولاد صائب تبریز متعلق به این شرکت خبر داد.

همچنین شرکت صنایع لاستیکی سهند از خرید سهام سرمایه گذاری ساختمان ایران به مبلغ 33 میلیارد تومان خبرداده است.

شرکت چرخشگر با نماد خچرخش افزایش در درآمدهای عملیاتی را ناشی از افزایش میزان فروش، تنوع سبد محصولات و فروش برخی از محصولات با حاشیه سود بالاتر نسبت به دوره مشابه سال قبل دانسته است.

اما بانک ملی به وکالت از شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا برای چندمین بار در نظر دارد بلوک 2.28 درصدی سهام سرمایه گذاری پارس آریان را بطور عمده و نقد، روانه میز فروش در بازار پایه فرابورس کند.

شرکت کارگزاری بانک آینده نیز اعلام کرد 1.48 درصد از سهام شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان، به طور عمده و نقد یا شرایطی از طریق بازار پایه فرابورس ایران عرضه خواهد کرد. تاریخ عرضه 19 بهمن ماه 1401 تعیین گردید.

همچنین بانـک آینـده، در نظـر دارد تعـدادی از امـلاک تملیکـی و مـازاد ملکـی خـود را از طریـق مزایـده بـه فـروش برسـاند.

شرکت معدنی املاح ایران عنوان کرد با تصویب هیات مدیره و موافقت بورس کالا نرخ فروش پایه محصول سولفات سدیم در بورس کالای ایران با توجه به افزایش چند برابری حقوق دولتی طبق بخشنامه شورای عالی معادن معادل 13 درصد افزایش یافت و نرخ پایه فروش محصول سولفات سدیم افزایش یافته است.

شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد نیز به عنوان مزایده گذار در نظر دارد 20 درصد از سهام یکی از شرکت های فرعی خود به نام شرکت صنعتی تدبیر تایر یزد (سهامی خاص) در مرحله قبل از بهره برداری را با مشخصات ذیل به صورت عمده از طریق مزایده عمومی به متقاضیان واجد شرایط واگذار نماید.

شرکت  گروه صنعتی سدید در خصوص افزایش سرمایه لوله سازی ماهشهر اعلام نمود افزایش سرمایه این شرکت از 280 میلیارد تومان به 413 میلیارد تومان در سامانه کدال افشا گردیده و این افزایش سرمایه صرفا جهت اصلاح ساختار مالی بوده است.

اما نمادهای سمتاز، ودی، سامان، غگرجی، آپ و ویسا در خصوص عملکرد صورت های مالی خود  شفاف سازی کردند.

همچنین در خصوص آگهی دعوت به مجامع نیز نمادهای تکنو، بکاب، حریل، کمرجان و غپونه سهامداران خود را به مجمع عمومی و فوق العاده دعوت کردند.

اما نماد پکویر افزایش سرمایه 50 درصدی این شرکت از محل مطالبات و آورده نقدی را مورد تصویب قرار داد. همچنین نماد بشهاب آگهی افزایش سرمایه خود را به ثبت رساند.