وضعیت برزخی در بازار ملک؛ فروشندگان نمی‌فروشند

15:41 - 1401/11/23
اکوایران: یک مشاور املاک در منطقه 8 تهران می‌گوید: بازار مسکن هم‌اکنون بازاری گیج است و خیلی‌ها تکلیف خودشان را نمی‌دانند؛ هم خریدار و هم فروشنده، تعداد فروشنده‌ها خیلی کم شده است و خریداران با این وضعیت بازار نمی‌دانند چه کاری باید انجام دهند؟».

بررسی فایل‌های عرضه شده درپلتفرم‌های خرید و فروش مسکن در منطقه 8 پایتخت نشان می‌دهد، برای خرید یک واحد آپارتمانی در  این منطقه، خریداران باید دست‌کم باید دو میلیارد تا دو میلیارد و 500 میلیون تومان نقدینگی داشته باشند؛ البته با این مبلغ نباید انتظار واحدی با تمام امکانات را داشت چراکه ملک‌هایی که با این قیمت عرضه شده‌اند اغلب زیرهم‌کف  یا با قدمتی بالای 15 تا 20 سال هستند.

 

ظاهرا با همین وضعیت هم فروشندگان مسکن در این منطقه دچار تردید شده‌اند، یک مشاور املاک می‌گوید:« بازار مسکن هم‌اکنون بازاری گیج است و خیلی‌ها تکلیف خودشان را نمی‌دانند؛ هم خریدار و هم فروشنده، تعداد فروشنده‌ها خیلی کم شده است و خریداران با این وضعیت بازار نمی‌دانند چه کاری باید انجام دهند؟»

او به اکوایران می‌گوید:« اکثر خریداران به دنبال واحدهای کم‌متراژ هستند و نسبت به پارسال، خریدار متراژ بالاها کم شده است. فروشنده‌ها نمیدانند چه تصمیمی بگیرند؛ می‌ترسند که ملک خود را بفروشند و نتوانند مجدد یک ملک دیگر خریداری کنند و به همین دلیل، اکثر آنها یا دست نگه می‌دارند و منصرف می‌شوند از فروش و یا قیمت خود را طوری اعلام می‌کنند که خرید و فروش صورت نگیرد».

 یک خانه با متراژ 200 مترمربع و نوساز در محله نارمک، با قیمت 18 میلیارد تومان و خانه‌ای 87 متری با قدمت 25 سال در همین محله، 5 میلیارد و 900 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

خانه‌ای دیگر در با زیربنای 140 مترمربع و نوساز در مجیدیه جنوبی، به قیمت 7 میلیارد و 700 میلیون پیشنهاد شده و واحدی زیر هم‌کف، با متراژ 53 مترمربع و عمر بنای 17 سال، 2 میلیارد تومان قیمت‌‌گذاری شده است.

وضعیت برزخی در بازار ملک؛ فروشندگان نمی‌فروشند5