با وکیل نوین ۵ دقیقه با وکلا رایگان مشاوره کنید

17:13 - 1401/11/25
با توسعه و تنوع بیش از پیش کسب و کارها و پیچیده شدن موضوعات مختلف در قراردادهای فی ما بین اشخاص حقیقی و حقوقی، ضرورت مشاوره‌های حقوقی با خبرگان این حوزه که همان وکلا هستند، بیش از پیش احساس می‌شود.

افزایش روزافزون وکلای فعال، فضای رقابت در بازار کار این حرفه را تشدید کرده و در این میان کسی پیروز میدان است که بر دانش روز و قواعد و قوانین که دائما در حال تغییر است، تسلط کافی داشته باشد. در چنین شرایطی، ایجاد پل ارتباطی میان وکیل و موکل، می تواند مسیر یافتن یک وکیل متخصص و کاربلد را کوتاه و فرد حقیقی یا حقوقی را در کمترین زمان به نتیجه مطلوب برساند.

«علی بهروش» عضو مرکز وکلای قوه قضائیه خراسان رضوی با راه‌اندازی سامانه «وکیل نوین» vakilnovin.com   (vakilnovin.ir) فرصت استفاده از فنآوری برای وکلا و موکلان را به شیوه‌ای متمایز فراهم کرده است.

مدیر سامانه وکیل نوین در این خصوص گفت: این مجموعه بالغ بر شش سال به عنوان یک استارتاپ آنلاین در شهرهای مختلف ایران مشغول ارایه خدمات حقوقی است، به این ترتیب که افراد با ورود به سامانه، مساله حقوقی خود را ثبت کرده و سپس دو وکیل مسلط به آن مشکل حقوقی به موکل معرفی و هرکدام پنج دقیقه مشاوره آنلاین رایگان می‌دهند.

این دانش پژوه دکترای حقوق خصوصی ادامه داد: در این سامانه وکلا با بالاترین تخصص به موکل معرفی شده، موکل می‌تواند از میان دو وکیل مشاوره مطلوب‌تر به لحاظ صحت، کارآیی و حق الوکاله را انتخاب کند، سپس به صورت اینترنتی و یا تلفنی از وکیل مورد نظر خود وقت مشاوره گرفته و به دفترش مراجعه کند.

با وکیل نوین ۵ دقیقه با وکلا رایگان مشاوره کنید11

بهروش با عنوان این که تمام خدمات این سایت از جمله معرفی وکیل و مشاوره رایگان است، تصریح کرد: هر فرد برای انتخاب وکیل مورد نظر، نزدیکترین شهر به محل زندگی خود را انتخاب می‌کند و به این ترتیب در دسترس‌ترین وکیل به او معرفی می‌شود تا بعد از مشاوره تلفنی با سهولت به دفتر وکیل مراجعه و مساله حقوقی خود را رفع کند.

مدیر سامانه وکیل نوین با اشاره به عضویت یکهزار و ۴۰۰ وکیل سطح کشور در این سامانه، بیان کرد: گرچه آغاز به کار این مجموعه از ساله ۹۵ بوده، ولی از سال ۹۸ فعالیت مجموعه به صورت آنلاین آغاز شد و بررسی دقیقی بر احراز هویت، صحت مدارک، تخصص و رزومه وکلای این سامانه صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت اثبات اهمال وکیل عضو سامانه در ارتباط با وظایف و تعهدات خود پس از عقد قرارداد با موکل، ارتباط وکیل نوین با آن وکیل قطع می‌شود.

بهروش با اشاره به اینکه در حال حاضر از طریق شماره تماس‌های 05136140000 و 05136141111 به متقاضیان مشاوره تلفنی نیز ارایه می‌شود، ادامه داد: سامانه وکیل نوین ابتدا از مشهد استارت خورد، سپس تهران، کرج و به مرور در دیگر شهرها گسترش یافت و اینک همه کشور، تحت پوشش است.

وی با بیان اینکه موکل در صورت مشاهده تخلف از سوی وکلای وکیل نوین می‎تواند آن را از طریق کانون وکلا در شهر خود نیز پیگیری و ادعای خسارت کند، گفت: همچنین به این ترتیب، موکل اگر اطلاعات ضروری در مورد نوع مساله حقوقی خود نداشته یا بنا به دلایلی از حضور در دفتر وکیل معذور باشد، با مشاوره اولیه و دسترسی امن به اطلاعات لازم، می‌تواند تصمیمات بعدی را با آگاهی اتخاذ کند.

بهروش با بیان اینکه ادامه داد: در حال حاضر روزانه بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ ساعت مشاوره از سوی سامانه وکیل نوین به مردم ارائه می‌شود و برای حفظ کامل امنیت و محرمانه ماندن اطلاعات مردم، تدابیر لازم در سامانه اندیشیده شده است.

با وکیل نوین ۵ دقیقه با وکلا رایگان مشاوره کنید15

حمایت نشدیم

مدیر سامانه وکیل نوین تصریح کرد: انتخاب وکیل از گذشته تاکنون از طریق تابلوهای دفاتر وکالت و یا با واسطه معرف‌ انجام می‌شد، اما با توجه به پیشرفت فناوری و توسعه فضای مجازی بر آن شدیم تا از این امکان برای ارایه خدمات‌ بهینه به مردم در حوزه قوه قضاییه استفاده کنیم، اما مورد هیچگونه حمایتی از جانب مسوولان قرار نگرفتیم.

وی افزود: سامانه وکیل نوین اکنون هم رضایت وکلا را به دلیل دسترسی به موکلان بیشتر بدون هزینه تبلیغاتی و هم حمایت مردم را به خاطر دریافت مشاوره رایگان از دو وکیل داراست و به این ترتیب، از بسیاری هزینه‌های غیرضرور وکلا، دادگستری و مردم نیز کاسته می شود.

بهروش با بیان اینکه سامانه وکیل نوین در پاسخ به نیازهای اجتناب ناپذیر حقوقی – قضایی مردم ایجاد شد و به همین دلیل خود به خود و به سرعت رشد کرد، افزود: این سامانه علاوه بر تسهیل ایجاد ارتباط میان وکیل و موکل، یک درگاه آموزشی نیز محسوب می‌شود، به این ترتیب که موکل یا دیگر وکلا با ورود به سامانه می‌توانند به اطلاعات مورد نیاز حقوقی خود که توسط وکلا در قالب مقالات تخصصی - آموزشی بارگذاری می‌شود، دسترسی داشته و حتی تبادل اطلاعات کنند..

وی ادامه داد: از دیگر مزایای سامانه وکیل نوین می‌توان به ایجاد سهولت ارتباط، عقد قرارداد و واگذاری پرونده به وکلای منتخب دیگر شهرها و نواحی اشاره کرد، همچنین این امکان برای افراد خارج از کشور نیز مهیاست تا با مراجعه به سفارت ایران در کشور محل اقامت خود وکالت‌نامه را تنظیم و به ایران پست کرده و از طریق سامانه به پرونده خود در داخل ایران رسیدگی کنند.