ساختمان بهار حکم پلمب داشت

11:18 - 1401/12/07
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه عملیات اطفاء حریق ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار نزدیک ۱۲ ساعت طول کشید، اظهار کرد: به دلیل حجم بالای کالاهای دپو شده که اشتعال‌زایی بالایی داشتند و درجه حرارت بالای ۴۰۰ درجه، اطفاء حریق در ساعات طولانی انجام شد.

قدرت‌الله محمدی در جمع خبرنگاران افزود: این اقدام با احتیاط کامل انجام شد و ساختمان‌ها تخلیه و نفرات نجات داده شدند؛ مرحله به مرحله پیش رفتیم اما متأسفانه یکی از آتش‌نشانان در چاهک آسانسور سقوط کرد و به شهادت رسید.

محمدی با بیان اینکه "تا صبح با ۵۰ فن مثبت، درجه حرارت را کاهش دادیم"، اظهار کرد: هم‌اکنون دو ایستگاه در محل حضور دارند که دما را کاهش دادند و ایمنی تثبیت شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی با اعلام اینکه "ما ۳۳ هزار ساختمان را در سه سال اخیر پایش کردیم که در چهار دسته ناایمن، پرخطر، میان خطر و کم‌خطر تقسیم‌بندی می‌شوند"، گفت: ۱۱ هزار ساختمان در جدول ساختمان‌های پرخطر هستند که ساختمان ۱۵۳ نیز جزو پر خطرها بوده است و رأی قضایی و حکم پلمب دارد اما مالک فک پلمب کرده و قاضی حکم جلب برای او صادر کرده است.

محمدی افزود: ساختمان از مرحله ریزش عبور کرده و کارشناسان باید بررسی کنند و احتمالاً قابل سکونت نخواهد بود.

به گزارش اکوایران، ساختمان شماره 153 دیروز آتش گرفت و به دلیل گستردگی آتش و عملیات اطفا، خیابان‌های منتهی به منطقه حادثه با محدودیت‌های ترافیکی مواجه شد و عملیات آتش‌نشانان حدود ۱۲ ساعت به طول انجامید.