نقشه بازار سهام در روز چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱؛

بازگشت خریداران به بورس تهران

16:23 - 1401/12/24
اکوایران: در آخرین روز معاملاتی هفته، صف‌های خرید افزایش 277 درصدی داشت و شاهد ورود پول حقیقی به بازار سهام بودیم.

به گزارش اکوایران، امروز چهارشنبه بیست و چهارم اسفند ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل با صعود 38 هزار واحدی نسبت به روز کاری قبل تا سطح یک میلیون و 820 هزار و 990 واحد بالا آمد. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با رشد 13 هزار و 162 واحدی در رقم 554 هزار و 195 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 374 واحدی در سطح 23 هزار و 84 واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن  فرابورس  نیز 2 هزار و 190 واحد رشد کرد و به رقم 95 هزار و 825 واحد رسیده است. 

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 543 نماد رشد قیمت داشتند و 97 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 85 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 15 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

ورود پول حقیقی‌

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی مثبت شد و 735 میلیارد تومان  پول حقیقی  به  بورس  وارد شد. 

در معاملات روز چهارشنبه بیشترین ورود  پول حقیقی  به سهام فسوژ  (شرکت  سوژمیران ) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن69 میلیارد تومان بود. 

شستا دومین رتبه ورود را داشت و پس از آن، نمادهای رانفور، بزندگی و گردش بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

در سوی دیگر، نماد خودرو بیشترین  خروج پول حقیقی  را داشت و وغدیر، وبملت، وبصادر و ثفارس در رتبه‌های بعدی بودند.

بازگشت خریداران به بورس تهران10

نمادهای پیشران

امروز نمادهای کچاد، شستا، وغدیر و شبندر بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای میدکو، زپارس و قمرو بزرگان قرمزپوش بازار بودند.

در  فرابورس  نیز نمادهای آریا، فغدیر و شگویا بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل  فرابورس  گذاشتند و نمادهای بپاس، پخش و کتوکا بیشترین اثر کاهنده بر شاخص داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شستا بیشترین تراکنش را داشت و وبملت و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای گدنا، فرابورس و کرمان پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 57 هزار و 859 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 44 هزار و 32 میلیارد تومان بود که 76 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

 ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 20 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 8 هزار و 34 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات چهارشنبه، 148 نماد صف خرید داشتند و 34 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید با رشد 277 درصدی به هزار و 150 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز 9 درصد کاهش یافت و 183 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد وکغدیر (شرکت بین المللی توسعه صنایع معادن غدیر) با صف خرید 571 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از وکغدیر، نمادهای بکابل (شرکت سیم و کابل ابهر) و ذوب (شرکت ذوب آهن اصفهان) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر در پایان معاملات اغلب صف‌های فروش جمع آوری شدند و تنها دو نماد تاپکیش و قمرو صف فروش را داشتند. 

نقشه  بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بازگشت خریداران به بورس تهران18