قیمت محصولات دارویی باز هم بالا رفت

11:00 - 1402/02/22
اکوایران: در سامانه کدال تعدادی از شرکت‌های دارویی بورس تهران از افزایش نرخ محصولات خود خبر دادند.

به گزارش اکوایران، شرکت پتروشیمی زاگرس اعلام کرد نرخ سرویس‌های جانبی تعیین شده از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای سال 1400 فاقد وجاهت قانونی بوده و قابل‌پذیرش نیست.

شرکت پارس خودرو در خصوص وضعیت واردات خودرو زوتی و تولید خودرو P90 بیان کرد؛ طبق برنامه‌ریزی به‌عمل‌آمده واردات حدود 10 هزار دستگاه خودرو زوتی برای سال جاری در دستور کار قرار گرفته است. همچنین در خصوص پروژه تولید محصول  P90، این محصول به‌صورت نمونه آزمایشی که  این پروژه در حال حاضر 33 درصد در حال پیشرفت است که تیراژ تولید این خودرو در سال 1402 حدود 5 هزار دستگاه بوده و آغاز تولید انبوه آن را در سه ‌ماهه پایانی سال پیش‌بینی کرده است.

بانک گردشگری عنوان کرد که مزایده فروش اموال مازاد خود با عدم متقاضی روبرو بوده است.

اما شرکت حفاری شمال در نظر دارد یک دستگاه دکل حفاری خشکی 200 اسب بخار به‌صورت اجاره بدون خدمه و اپراتور به مدت دو سال از طریق مزایده واگذار کند.

شرکت سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر (ومشان) نتیجه مزایده دو واحد مسکونی را اعلام کرد.

شرکت داروسازی دکتر عبیدی از خرید 69 درصد از سهام شرکت داروسازی بهوزان خبر داد.

شرکت‌های  ایران دارو، داروسازی تولیددارو، داروسازی امین و داروسازی کوثر نیز بیان کردند؛ نرخ فروش تعدادی از محصولات این شرکت به جهت پوشش هزینه‌های ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و بر اساس مجوزات سازمان غذا و دارو افزایش ‌یافته است.

همچنین شرکت داروسازی فارابی دیگر شرکت دارویی که از افزایش نرخ فروش محصولات خبر داد.

شرکت  کاشی و سرامیک الوند افزایش سود عملیاتی شرکت را ناشی از افزایش 2 درصدی مقدار فروش و همچنین افزایش میانگین 44 درصدی نرخ فروش محصولات نسبت به دوره مشابه سال قبل مطرح کرده است.

شرکت بین‌المللی ساروج بوشهر عنوان کرد؛ باتوجه‌به فرم دعوت به جلسه مالیاتی، اداره امور مالیاتی مبلغ 73 میلیارد تومان عمدتاً به دلیل صادرات کلینکر این شرکت، مطالبه کرده، این در حالی است که در قانون بودجه 1400 کل کشور صادرات مواد خام و نیمه خام مشمول مالیات شده است، درصورتی‌که کلینکر و سیمان تولیدی کارخانه‌های سیمان به‌عنوان مواد خام و نیمه‌خام نمی‌باشند؛ لذا شرکت به مطالبه این مالیات اعتراض کرده است.

در خصوص آگهی دعوت به مجامع نمادهای سفاسی، سدور، و پرسپولیس سهام‌داران به مجمع‌عمومی و فوق‌العاده دعوت کردند.