پیش‌بینی کف قیمت دلار در آخر خرداد

11:39 - 1402/03/30
معامله‌گران می‌گویند بازار در حالت خبری قرار دارد و منتظر به عمل نشستن خبرهاست. اگر مثبت باشد می‌توان شاهد کاهش قیمت دلار و حتی کف‌شکنی در بازار بود. کف قیمت دلار در سال 1402 تا 29 خرداد 46 هزار و 700 تومان بوده است.

 قیمت دلار هرات در کانال 49 هزار تومان آغاز به کار کرد اما نتوانست در این کانال بماند. بازار ارز هرات در روز دوشنبه 49 هزار و 200 تومان شروع شد و تا قبل از نرخ‌دهی بازار درهم امارات در همین سطح نوسان می‌داد. اما از این ساعت به بعد با توجه به شروع بازار دبی با گپ منفی و خبر سفر امیرعبدالهیان به قطر و عمان در کمتر از چند دقیقه با کاهش به حمایت 48 هزار و 800 تومان رسید. اما این پایان کار نبود و با کاهش بیشتر به حمایت 48 هزار و 300 تومان برخورد کرد و حمایت شد.

بازار امارات هم در 13 هزار و 530 تومان شروع شد و با کاهش در 13 هزار و 420 تومان معامله شد. با این قیمت درهم، قیمت دلار 49 هزار و 250 تومان برآورد می‌شود که نسبت به روزهای گذشته از کانال 50 هزار تومان فاصله گرفته است. به عقیده معامله‌گران در روز دوشنبه در بازار دُبی تزریق درهم داشتیم. 

در مورد سفر امیرعبداللهیان به قطر و عمان گمانه‌زنی‌های مختلفی در بازار وجود داشت. به عقیده معامله‌گران این سفر در راستای آزادسازی دلارهای بلوکه شده ایران در این کشورها و تبادل زندانیان است. دوشنبه شب خبر به بازار رسید که امیرعبداللهیان به قطر سفر کرده است. معامله‌گران می‌گویند بازار خبری شده و منتظر به عمل نشستن این خبرهاست، اگر خروجی سفر مثبت باشد می‌توان شاهد کاهش قیمت دلار و حتی کف‌شکنی در بازار بود. کف قیمت دلار در سال 1402 تا 29 خرداد 46 هزار و 700 تومان بوده است. اما اگر نتیجه سفر منفی تلقی شود قیمت دلار نوسان افزایشی می‌دهد و حتی با فشار خرید، قیمت دلار می‌تواند از سقف 49 هزار و 800 تومان عبور کند و وارد کانال 50 هزار تومان شود.

در بازار گفته می‌شد که معامله‌گران نظر خراب شده‌اند و کمتر کسی ریسک خرید دلار در این سطوح را می‌پذیرد. از نظر آن‌ها دلیل چنین اتفاقی خبرهای توافق موقت است. 

به عقیده تکنیکال‌کاران با کاهش قیمت دلار در روز دوشنبه نرخ به کف کانال نزولی برخورد داشته است. آن‌ها می‌گویند دو عدد برای بازار مهم است؛ عدد اول سطح مقاومت 48 هزار و 800 تومان برای قیمت دلار است. از نظر آن‌ها این عدد مرز صعود و نزول است و اگر قیمت زیر این سطح تثبیت دهد احتمال نزول در بازار بیشتر می‌شود و برعکس.

عدد دوم کف کانال نزولی یعنی 48 هزار و 300 تومان است. فنی‌های بازار ارز می‌گویند اگر این کف از دست برود شاهد فشار فروش در بازار خواهیم بود.