سیگنال فنی صعودی برای دلار

10:57 - 1402/04/03
از نظر تکنیکالی اندیکاتور مکدی برای دلار سیگنال صعودی صادر کرده است. در بررسی فنی نمودار، خط مکدی در ناحیه زیر صفر خط سیگنال را رو به بالا قطع کرده است و به بالای خط سیگنال نفوذ کرده که نشان‌دهنده صدور سیگنال صعودی توسط این اندیکاتور است.

دلار در هفته‌ای که گذشت رنج شد ولی در آخرین روز معاملاتی با اخبار منفی رشد کرد. بر اساس امکانی که اوباما در سال ۲۰۱۵ در اختیار کنگره آمریکا قرار داده است، هر توافقی با ایران پیرامون مسائل هسته‌ای باید در کنگره آمریکا بررسی شود. این قانون شامل توافقات غیررسمی نیز می‌شود. بلومبرگ دلیل تکذیب توافق با ایران را توسط مقامات آمریکایی نیز همین مسأله اعلام کرده است. جمهوری‌خواهان و برخی نمایندگان دموکرات، مخالف برجام هستند و در صورتی که توافق ایران با آمریکا به کنگره برسد، می‌توانند بر سر اجرایی شدن آن مانع ایجاد کنند.

انتشار این خبر در روز پنجشنبه باعث شد تا دلار آمریکا گارد صعودی به خود بگیرد.

علاوه بر این خبر، آمریکا، تروییکای اروپا، اوکراین و آلبانی مدعی شده‌اند که ایران با ارسال پهپاد به روسیه قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل را نقض کرده است. «فرحان حق» - معاون سخنگوی سازمان ملل - اعلام کرده که نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره پرونده هسته‌ای ایران در ماه آینده میلادی یعنی در ماه جولای انجام خواهد شد.

مکدی برای دلار سیگنال صعودی صادر کرد

خبرهایی که در پایان هفته منتشر شده احتمالا کام معامله‌گران افزایشی بازار ارز را شیرین کند و البته به نظر می‌رسد بازارساز از مسیر درهم امارات همچنان به دنبال کنترل بازار ارز است. حباب درهم در روز پنجشنبه به کانال ۳۰۰ تومانی وارد شد. میانگین حباب درهم در محدوده هزار تومان است و در گذشته هر بار حباب درهم کاهش محسوسی به پایین‌تر از میانگین خود را تجربه می‌کرد، دلار در روز بعد از آن روند نزولی به خود می‌گرفت زیرا معامله‌گران با مقایسه قیمت دلاری درهم و دلار آزاد آینده قیمت آن را پیش‌بینی می‌کردند ولی در دو هفته گذشته و با بهبود روابط ایران و امارات، حباب درهم در پایان هفته‌ها کاهش محسوسی را تجربه می‌کند که به نظر می‌رسد این اتفاق ناشی از افزایش توانایی بازارساز در عرضه درهم است.

از نظر تکنیکالی اندیکاتور مکدی برای دلار سیگنال صعودی صادر کرده است. در بررسی فنی نمودار، خط مکدی در ناحیه زیر صفر خط سیگنال را رو به بالا قطع کرده است و به بالای خط سیگنال نفوذ کرده که نشان‌دهنده صدور سیگنال صعودی توسط این اندیکاتور است ولی درصورتی که خط مکدی خط سیگنال را دوباره رو به پایین بشکند، سیگنال صعودی صادر شده نقض می‌شود و حمایت ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان پیش روی دلار قرار می‌گیرد.

مقاومت و حمایت پیش روی سکه چیست؟

سکه امامی ولی در دو هفته متوالی در محدوده ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کار خود را به پایان رساند. رئیس فدرال رزرو آمریکا به لزوم ادامه افزایش هزینه نرخ بهره تایید کرد و همین مسأله موجب کاهش ارزش اونس شد، تشدید سیاست‌های انقباضی بانک‌های جهانی ارزش اونس طلا را تهدید می‌کند و آن را تحت فشار قرار می‌دهد ولی باید دید که دلار چه روندی در پیش می‌گیرد و سکه طلا از جانب دلار چه سیگنالی دریافت خواهد کرد.

در صورت افزایش قیمت دلار و رشد قیمت سکه ، مقاومت محدوده ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی مهمترین مقاومت پیش روی سکه است. حمایت محدوده ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی هم سدی است که در صورت کاهشی شدن سکه می‌تواند در مقابل آن بایستد.

بلاتکلیفی مانع رشد بازاری سهام

بسته بودن سهام بانکی و کاهش ارزش معاملات خرد در شرایطی که توافق ایران و غرب در ابهام است مانع از رشد بازار سرمایه شده است، زیرا معامله گران نسبت به ورود به بازار در شرایط بلاتکلیفی احتیاط می کند.

سهام لیدر بانکی به خاطر برگزاری مجمع عمومی سالانه بسته هستند ولی همزمان اظهارنظراتی پیرامون لزوم تجدید ارزیابی دارایی ها برای سهام بانک تجارت و بانک صادرات شنیده می‌شود. نحوه بازگشایی سهام بانکی برای بازار سرمایه مهم است در صورتی که شاخص کل با اهرم گروه بانکی و یا رشد دلار افزایش یابد مقاومت دو میلیون و ۲۴۵ هزار واحد پیش روی آن قرار دارد ولی درصورتی که شاخص کل حمایت دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحدی را از دست بدهد با حمایت ۲ میلیون و ۴۵ هزار واحد برخورد خواهد کرد.