بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

پیش‌بینی بورس فردا 17 مهر 1402 / غافلگیری بورس اوراق بهادار تهران

16:52 - 1402/07/16
بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری با افت بیش از 51 هزار و 600 واحدی کار را تمام کرد و ارزش بازار بورس تهران به رقم 7 هزار و 14 همتی رسید. شاخص هم وزن نیز رخ منفی داشت و بیش از 26 هزار واحد سقوط را تجربه کرده است.

امروز ارزش معاملات نقد در بازار بورس تهران در حوالی 3 هزار و 700 میلیارد تومان قرار گرفت ارزشی که در روزهای گذشته در محدوده کمتر از 2 هزار و 800 میلیارد تومان بود گروه خودرویی رقم 550 میلیارد تومان ارزش معاملاتی را به خود گرفت تا تا پس از مدت‌ها و در منفی‌های سنگین مورد توجه اهالی بازار قرار گرفته باشد. نمادهای این گروه در نیمه‌های دوم بازار روز جاری از صف‌های فروش خود فاصله گرفتند. فلزات اساسی نیز در محدوده 438 میلیارد تومان ارزش معاملاتی را برای روز جاری ثبت کردند و نماد ذوب نمادی بود که با توجه به اطلاعیه‌ای که در سامانه کدال مبنی بر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها منتشر کرده بود مورد استقبال قرار گرفت. منفی‌های امروز به نوعی غافلگیری برای بازار بورس اوراق بهادار تهران بود. بازاری که به کوچک‌ترین مسائل سیاسی و اقتصادی حساس شده است با خبر جنگ غزه رخ منفی خود را با افت بیش از 51 هزار واحدی نشان داد. از سویی هم دلار در بازار آزاد اعداد و ارقام بالای 52 هزار تومان را ثبت کرد.

 امروز مجید عشقی در در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح کرد؛ ریزش بازار بورس موقتی است و به زودی رفع خواهد شد اخبار سیاسی بر بازار بورس تاثیر گذاشته است و منجر به ریزش شاخص کل شده است. حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران با تأکید بر منافع بلندمدت، ارتقای اثربخشی و کارایی نظام نظارتی (نظارت هوشمند و پیشگیرانه) و همچنین تسهیل گری در تأمین مالی، تشکیل سرمایه و مدیریت ریسک از جمله اهداف بوده است.

 در این نشست مجید عشقی عنوان کرده است که در تلاشیم به زودی نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت بازگشایی شود در شرایطی که اعضای هئیت مدیره سهام عدالت استانی انتخاب نشده باز شدن نمادهای استانی منفعت آن‌چنانی نداشت و صرفاً باعث ضرر به دارایی سهام‌داران می‌شد که اکنون لطمه‌ای وارد نشده است.

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

 بورس تهران غافلگیر شد این در حالی است که بورس در کشوری که مورد حمله قرار گرفت است افت و کاهش 4 درصدی داشته است.بورس تهران افت بیش از 51 هزار واحدی شاخص بورس تهران را پشت سر گذاشت. این افت در سقف و اوج قیمتی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران رخ نداده است؛ بلکه در محدوده‌هایی صورت گرفته که انتظار برای حمایت بازار وجود داشته است. از همین رو فعالان بازار سرمایه از این موضوع به عنوان غافلگیری بورس تهران یاد می‌کنند.

 نظر رئیس سازمان بورس در این خصوص و در نشست با اصحاب رسانه این است که؛ ریزش بازار بورس موقتی است و به زودی رفع خواهد شد این صحبتی است که از میانه اردیبهشت ماه مطرح شده است و با کمی اضافه کردن چاشنی طنز به آن می‌توان گفت 17 هر ماه با افت‌هایی از این دست مواجه هستیم.

 شاخص کل با افت امروز تمامی حمایت‌های تکنکیالی که اهالی تکنیکالیست بازار روی آن حساب می‌کردند را از بین برد تا کار برای برگشت شاخص به اعداد و ارقام بالاتر سخت‌تر باشد.

پیش‌بینی بورس فردا 17 مهر 1402 / غافلگیری بورس اوراق بهادار تهران11