افزایش زیان خودرویی‌ها در نیمه اول سال 1402

11:58 - 1402/08/01
مرور مجدد گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که معاملات مسکن در شهر تهران در شهریور امسال نسبت به شهریور سال گذشته حدود ۵۰ درصد افت پیدا کرده است. شهریور امسال ۳۰۰۸ فقره معامله مسکن در سامانه املاک ثبت شده در حالی که شهریور سال گذشته ۶۰۳۳ فقره معامله در بازار مسکن به ثبت رسیده بود.

بورس کالای ایران هم در اطلاعیه‌ای از راه‌اندازی قرارداد آتی شمش طلای خام تحویل ۳۱ تیر ۱۴۰۳ از اول آبان امسال ( یعنی امروز ) خبر داد.

اما شرکت ایران خودرو در شش ماهه منتهی به شهریور 1402 حدود 112 همت درآمد عملیاتی کسب کرده که از این میزان زیان ناخالصی معادل 14 هزار میلیارد تومان شناسایی کرده که با افزایش 142 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل همراه شده است.

شرکت سایپا نیز در 6 ماهه تابستان 1402 مبلغ 37 هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی به دست آورده که در نهایت زیان ناخالص 4700 میلیارد تومانی را شناسایی کرد این در حالی بود که سایپا در 6 ماهه نخست سال گذشته به سود ناخالص هزار میلیارد تومانی دست یافته بود.

همچنین بانک آینده افزایش سرمایه سنگین 14 هزار درصدی را از محل آورده نقدی سهامداران ،مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.