آتش‌بس بانک‌ها در نرخ بهره

11:13 - 1402/09/04
بانک مرکزی گزارش منتهی به 1 آذر، نرخ بهره بین بانکی را 23.6 درصد اعلام کرده است که نسبت به هفته منتهی به 24 آبان حدود 0.03 درصد کاهش داشته است. این موضوع نشان می‌دهد که اولاً تزریق پول بانک مرکزی در بازار باز تغییری نکرده و دوم اینکه هیچ بانکی تقاضای اعتبارگیری قاعده‌مند از بانک مرکزی نداشته است و احتمالاً عطش تقاضا یا در واقع کسری منابع در شبکه بانکی افت کرده و فشار به نرخ بهره کمتر شده است.

نماد شرکت ذوب روی اصفهان در گزارش عنوان کرده است با توجه به افزایش قیمت نهادهای تولید (مواد اولیه و انرژی و دستمزد) تصمیم بر این است تا در ماه‌های پایانی سال جاری تولید شمش روی متوقف گردد.

سعید واشقانی، رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق گفت: حدود 50 درصد از ناشران اقدام به اصلاح اساسنامه در خصوص پرداخت سود نقدی مجامع کردند و مقرر شده است حداکثر ظرف 4 ماه از تاریخ تصویب این سود پرداخت خواهد شد.

شرکت سایپا نیز از اقدامات لازم برای خروج از ماده 141 لایحه قانون تجارت صحبت کرده است و افزایش قیمت، تغییر در ترکیب تولید به همراه تأمین مالی از بازار سرمایه و همچنین افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را از جمله موارد ذکر شده در این خصوص عنوان کرده است.