موتور نفت‌سوز اقتصاد ایران

12:08 - 1402/09/07
رییس سازمان امور مالیاتی از شناسایی بیش از 150 هزار خانه لوکس در کشور خبر داده. سبحانیان گفته در کل کشور بیش از 40 هزار واحد و در شهر تهران 110 هزار واحد خانه لوکس شناسایی شده است. طبق قانون بودجه سال 1402 خانه‌هایی با ارزش بیش از 20 میلیارد تومان لوکس محسوب شده و مشمول پرداخت مالیات خواهند بود.

مرکز آمار گزارش داده که رشد اقتصادی کشور در تابستان امسال 7.1 درصد بوده. این گزارش حاکی از آن است که اقتصاد کشور در دومین فصل سال، بدون نفت 4.2 درصد و با نفت 7.1 درصد رشد کرده. بخش کشاورزی در این رشد سهمی نداشته چرا که رشد منفی 3.2 درصدی را در تابستان ثبت کرده.

رییس جهاد دانشگاهی از نتایج پایشی حکایت کرده که طبق آن 37.9 درصد مردم اخبار را از رسانه ملی پیگیری می‌کنند. به گفته مسلمی نائینی یافته‌های این پایش نشان داده که رسانه ملی و شبکه‌‌های اجتماعی مجازی به ترتیب مهمترین منابع پیگیری اخبار در میان مردم هستند و فقط ۸.۹ درصد مردم اخبار را از طریق ماهواره پیگیری می‌کنند.

معاون حقوقی دولت خبر داده که ادعای کرسنت در پرونده جریمه 32 میلیارد دلاری ایران به نتیجه نرسیده. این شرکت نفتی در دادگاه بخش دوم پرونده، نتوانسته همچون بخش اول، ایران را به پرداخت جریمه محکوم کند.

ارز 28500 تومانی در بودجه سال آینده هم مبنای محاسبه خواهد بود، و ارز مورد نیاز کالاهای اساسی با این نرخ محاسبه خواهد شد.

کاخ سفید از موافقت اسرائیلی‌ها با تمدید وقفه جنگ غزه خبر داده. جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفته اسرائیلی‌ها در ازای آزادی گروگان‌های بیشتر و کمک‌های امدادی بیشتر، با توقف جنگ در غزه موافقت کرده‌اند.

ناو هواپیمابر آیزنهاور وارد خلیج فارس شد. یک روز بعد از آنکه یک کشتی نیروی دریایی آمریکا در پاسخ به درخواست کمک یک نفتکش اسرائیلی در سواحل یمن، هدف قرار گرفت، ناو هواپیما بر آیزنهاور وارد خلیج فارس شد.