ورود هزار میلیارد سرمایه به بورس در سه روز صعودی بازار سهام

15:51 - 1403/02/03
روز دوشنبه برای سومین روز متوالی خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 42 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد. در مجموع سه روز اخیر، بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه حقیقی وارد بازار سهام شده است.

 در معاملات روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 3 هزار و 922 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 316 هزار و 740 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد 4 هزار و 321 واحدی در رقم 757 هزار و 709 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افزایش 39 واحدی به رقم 25 هزار و 536 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با رشد 956 واحد به سطح 139 هزار و 558 واحد رسید. 

ورود پول حقیقی به بورس 

روز دوشنبه برای سومین روز متوالی خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 42 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد. 

در مجموع سه روز اخیر، بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه حقیقی وارد بازار سهام شده است.

امروز نماد کاما بیشترین ورود پول حقیقی را داشت که ارزش آن 29 میلیارد تومان بود. پس از کاما، نمادهای واعتبار، کیا، تنوین و نوری بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای شبندر، ثفارس، شپنا، آسیاتک و ختوقا تعلق داشت.

ورود هزار میلیارد سرمایه به بورس در سه روز صعودی بازار سهام13

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز بوعلی، فملی و نوری نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای فولاد، وغدیر و وبملت از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریان، ارفع و فصبا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، هرمز و شگویا نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و کاما و فولاد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کرمان، فزر و فصبا بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 407 هزار و 129 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 392 هزار و 834 میلیارد تومان بود که 96 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 18 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 5 هزار و 256 میلیارد تومان رسید.

ورود هزار میلیارد سرمایه به بورس در سه روز صعودی بازار سهام4

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد کاما بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 158 میلیارد تومان بود. 

پس از کاما، خاهن بیشترین ارزش معاملات را داشت و فولاد رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد فزر و فملی در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد یک میلیارد و 21 میلیون و 794 هزار و 639 سهم در صدر قرار گرفته است. کرمان در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خاهن تعلق داشت. دو نماد کاما و وبملت نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات دوشنبه، 104 نماد صف خرید داشتند و 45 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 5.5 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 287 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 32 درصدی به 175 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

ورود هزار میلیارد سرمایه به بورس در سه روز صعودی بازار سهام16