نگاه همتی به نحوه مدیریت نرخ سود

Submitted by karkhane on

امروز نرخ نیما هم با ادامه روند افزایشی، ۵۰ تومان دیگر افزایش یافت و به ۴۵,۷۴۳ تومان رسید. کارشناسان و متخصصان کاهش فاصله بین نرخ نیما و دلار آزاد را از ضرورت‌های اصلی رشد بازار می‌دانند. چرا که به عقیده آن‌ها، بازار برای رشد نیازمند تغییرات ساختاری است. همچنین، آن‌ها معتقدند که همچنان چشم بازار به تغییرات نرخ نیما، نرخ بهره بانکی و تصمیمات اقتصادی دولت دوخته شده است.

برچسب‌ها

بورس در چنگال محدودیت‌ها / چرا رشد شاخص کل با کلیت بازار سهام هماهنگ نیست؟

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، معاملات سهامی امروز در حالی آغاز می‌شود که بورس تهران دوازده روز معاملاتی قبل را با محدودیت دامنه نوسان پشت سر گذاشته است. بورس تهران در این دوازده روز معاملاتی شاهد یک روند نزولی و یک روند صعودی بود. روند نزولی شاخص‌های سهامی که در تداوم ریزش شاخص‌ها از انتهای تیر ماه تداوم یافته بود؛ با افزایش تنش‌های سیاسی و نظامی خاورمیانه در روز‌های دهم و سیزدهم مرداد ماه تشدید شد. برای جلوگیری از ریزش شدید شاخص‌های سهامی و افزایش معاملات هیجانی، بازار سهام از روز چهاردهم مرداد ماه با محدودیت یک درصدی دامنه نوسان بازگشایی شد.

 

معاملات رمزارز از بورس تهران سبقت گرفت؟

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، امروز سه‌شنبه 23 مرداد 1403، ارزش معاملات سهام هزار و 717 میلیارد تومان بود. این در حالی است که ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 2 هزار و 699 میلیارد تومان بود. همچنین ارزش معاملات روزانه رمزارزها در صرافی‌های ایرانی امروز 2 هزار و 274 میلیارد تومان بود. 

 

روند رو به افزایش ارزش معاملات روزانه صرافی‌های رمزارز، نشان می‌دهد که بخشی از پول حقیقی خارج شده از بورس تهران، به سمت رمزارزها مهاجرت کرده است.

فروش بالای اوراق بدهی در 4 ماه نخست امسال

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، حجم فروش اوراق دولتی تا نیمه تیر ماه سال 1403 به بیش از 60 هزار میلیارد تومان رسیده است. رقمی که با مدت مشابه سال‌های قبل اختلاف زیادی دارد.

 

 عرضه اوراق و فروش آن به بانک‌ها و فعالان بازار سرمایه راهی برای دولت است تا کسری بودجه‌اش را تا حدی جبران کند که آمار نشان می‌دهد امسال تا اینجای کار بانک‌ها نسبت به بورسی‌ها اقبال بیشتری برای خرید اوراق دولتی نشان داده‌اند.

دارایکم 40 درصد زیر قیمت معامله می‌شود!/ حباب صندوق‌های اهرمی و طلا چقدر است؟

Submitted by karkhane on

فاصله قیمت بازاری هر واحد یک صندوق‌ سرمایه گذاری با NAV صندوق میزان حباب واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق را نشان می‌دهد.برخی از صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه حباب مثبت دارند و به زبانی دیگر در ارزشی بیشتر از ارزش دارایی‌ها تحت تملک صندوق معامله می‌شوند و برخی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز حباب منفی دارند که نشان از زیر قیمت بودن واحد‌ها به نسبت دارایی‌های تحت تملک صندوق است.

جولان اوراق بدهی در بورس/ گشایش ارزی جدید در راه است؟

Submitted by karkhane on

در نتیجه این مذاکرات، اتفاقات خوبی در خصوص گشایش منابع مسدود شده صورت گرفته است. این موضوع باز هم بحث گشایش‌های ارزی را بر سر زبان‌ها انداخت.

آمارهای منتشر شده بانک مرکزی هم نشان می‌دهد مجموعا حدود 290 همت ارزش تسهیلات به اشخاص مرتبط 23 بانک و موسسه اعتباری پرداخت شده است.

بهمن دیزل 18 اردیبهشت ماه 50 دستگاه کامیونت فورس 6 تن در بورس کالا عرضه می‌کند.

این در حالی بود که نیمه دوم بورس تهران همچون چند روز گذشته با فشار فروش همراه بود تا عدد شاخص را باز هم منفی کند و تلاش‌های گروه خودرویی در نیمه اول برای ایجاد رنج‌های مثبت در بازار بی‌ثمر بماند.

برچسب‌ها

ابلاغ بخشنامه جدید بانک مرکزی در مورد اوراق گام

Submitted by karkhane on

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک در بخشنامه شماره 02.286994 مورخ 24 بهمن ماه سال جاری موارد زیر را ابلاغ کرد:

 

وفق ماده (18) دستورالعمل ناظر بر اوراق گام موضوع بخشنامه شماره 22356‌‌/02 مورخ 06‌‌/02‌‌/1402 مدیریت کل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی، عملیات ابطال اوراق گام توسط موسسات اعتباری عامل امکان پذیر می‌باشد. در این راستا کارمزد مرتبط با این خدمت پس از انجام بررسی‌ها و تشریفات قانونی لازم مطابق بند شماره «3» از چهل و پنجمین صورتجلسه مورخ 28‌/09‌/1402 هیئت عامل بانک مرکزی به شرح زیر مصوب گردید:

برچسب‌ها

فرق بین اوراق خزانه با اراد چیست؟

Submitted by karkhane on

توکلی ادامه داد: طرف دیگر اوراق مرابحه اسلامی (اراد) میان مدت و بلندمدت هستند. این اوراق برخلاف اسناد خزانه نقدی است یعنی دولت مستقیم آن را به فروش می رساند.


یکسالگی ریاست فرزین در بانک مرکزی؛ نمره فرزین در کنترل نقدینگی

Submitted by karkhane on

 

 

 

به گزارش اکوایران، بانک مرکزی اصلی‌ترین سازمان پولی هر کشوری به شمار می‌آید و عموما وظیفه اصلی آن کنترل تورم و حفظ ثبات در شرایط اقتصاد کلان است. با توجه به نزدیک شدن به سالگرد انتصاب محمدرضا فرزین به سمت ریاست کل بانک مرکزی، کارنامه ده ماهه عملکرد رئیس کل‌های بانک مرکزی بجز اکبر کمیجانی(به دلیل دوره کوتاه مدت ریاست) در یک دهه گذشته بررسی شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد عملکرد همتی و فرزین در کنترل رشد نقدینگی در مقایسه با سیف و علی‌آبادی بهتر بوده است.

رشد معاملات ثانویه اوراق در پایان هفته

Submitted by karkhane on

 

به گزارش اکوایران، در هفته اخیر، به طور میانگین روزانه ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام 62 هزار و 466 میلیارد تومان بود.

برچسب‌ها

Subscribe to اوراق بدهی
تازه ترین اخبار