قیمت بنزین افزایش نمی‌یابد؟

14:44 - 1400/01/17
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید: مصوبه این کمیسیون مبنی بر تعیین مالیات 30 درصدی برای بنزین، تاثیری در نرخ این حامل انرژی ندارد و هیچ افزایش قیمتی برای بنزین و سایر فرآورده ها رخ نمی دهد.

اسداله قره‌خانی درباره مصوبه کمیسیون انرژی مجلس مبنی بر تعیین مالیات بر ارزش افزوده 30 درصدی برای بنزین اظهار کرد: از طریق این مصوبه، مالیات‌ها و عوارض بنزین و سایر فرآورده‌ها تجمیع می‌شود. به گفته وی در گذشته 20 درصد مالیات و 10 درصد عوارض از بنزین دریافت می‌شد که با این مصوبه قرار است این مالیات‌ها و عوارض، تجمیع شود.

کمیسیون انرژی مجلس در نهم خردادماه سال جاری، در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده، نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی خام را از شمول مالیات فروش مستثنی کرد. همچنین نرخ مالیات فروش انواع بنزین و سوخت هواپیما براساس این مصوبه 30 درصد، نفت گاز و نفت سفید 15 درصد، نفت کوره و گاز مایع 10 درصد تعیین شده است. پس از این مصوبه، ابهام‌های درباره افزایش قیمت سوخت و از جمله بنزین مطرح شده بود که سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس آن را رد کرده است. پس از تک نرخی شدن بنزین، نرخ بنزین معمولی لیتری یک‌هزار تومان تعیین شده است. پیش از این، مسئولان ذی‌ربط هرگونه افزایش قیمت بنزین را در سال جاری رد کرده بودند.