مجمع کنتورسازی ایران برگزار شد

انتخاب هیات مدیره « آکنتور »

20:03 - 1400/01/17
مجمع عادی به طور فوق‌العاده کنتورسازی در حالی با دستور کار انتخاب هیات مدیره برگزار شد که بانک پاسارگاد اعلام کرده: بانک مالکیت در کنتورسازی ندارد و به منظور حل مشکل کنتورسازی ورود کرده و در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی برنامه حل مشکل را دارد.

مجمع عادی به طور فوق‌العاده کنتورسازی ایران پس از کش و قوس‌های فراوان امروز صبح در حالی برگزار شد که کاندیداهای عضویت در هیات مدیره کنتورسازی «توسعه صنایع تابان انرژی پاسارگاد»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات داده آرمان کیش»، «پدیده تابان تجارت»، «ایوب قنبری» و «هادی غنچه» است. در این میان سه شرکت از زیرمجموعه‌های بانک پاسارگاد هستند و دو شخص حقیقی هم با هماهنگی وزارت اقتصاد و سازمان بورس انتخاب شدند.

در پایان مجمع «آکنتور» که با دستور کار انتخاب هیات مدیره برگزار شد، موسسه آزمون پرداز ایران مشهود به عنوان حسابرس ویژه معرفی شده با اعتراض برخی سهامداران روبه‌رو شد. سهامداران کنتورسازی اعتقاد دارند دلیل اصلی مشکلات قبلی کنتورسازی به گزارش حسابرس بر می‌گردد، به همین خاطر این موضوع را با حساسیت ویژ‌ه‌ای پیگیری می‌‌کردند. برخی معترضان سازمان حسابرسی را به عنوان حسابرس ویژه درخواست کردند. نماینده بانک پاسارگاد در این جلسه تاکید کرد: در شرکت‌های خصوصی چابک بودن اهمیت دارد، این شرکت حسابرسی جزو حسابرسان خوب و معتبر است.

جمالیان ناظر مجمع نیز عنوان کرد: اگر حسابرسی ویژه رای نیاورد و انجام نشود، حضور بانک پاسارگاد در این شرکت منتفی است. به گفته مدیر امور مالی و خزانه بانک پاسارگاد شان ورود «وپاسار» در این جلسه انجام مسئولیت‌های اجتماعی است.

دهقان؛ مدیر امور مالی و خزانه بانک پاسارگاد در مقام رئیس مجمع امروز صبح کنتورسازی عنوان کرد: سهامداران برای بازگشایی نماد تامل کنند، در ابتدا باید حسابرسی ویژه سال ۹۴،۹۵و شش ماهه اول ۹۶ انجام شود و پس از ارائه برخی اطلاعات پس از حسابرسی ویژه نماد بازگشایی خواهد شد.

 در پایان تصمیم‌های ویژه‌ای برای کنتورسازی گرفته شد که براساس آن حسابرسی ویژه برای سال ۹۴ و انتخاب شرکت حسابرسی آزمون پرداز ایران مشهود به عنوان حسابرس اصلی صورت گرفت. همچنین رایمند و همکاران به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شد. این در حالی است که عاملی؛ سهامدار عمده کنتور سازی با تمام مصوبه‌های مجمع موافقت کرد.

غفاری نماینده سهامداران حقیقی نیز جلسه مجمع کنتورسازی را جلسه خوب و مثبتی دانست. به گفته وی هماهنگی‌هایی برای بازدید از کارخانه انجام خواهد شد و امید است حل مشکل کنتورسازی با ورود بانک پاسارگاد تسریع شود.