ابهام مالیاتی پیش فروش سکه

03:28 - 1400/01/18
مقام‌های مسئول بانک مرکزی در پی بروز برخی ابهام‌ها مبنی بر اخذ مالیات از طرح پیش فروش، اعلام کردند: هیچ گونه مبلغی به عنوان مالیات بر ارزش افزوده برای پیش فروش سکه اخذ نمی‌شود.

مسعود رحیمی؛ مدیر کل ریالی و نشر بانک مرکزی در این خصوص می‌گوید: اخذ مالیات بر ارزش افزوده در زمان تحویل سکه برای پیش فروش به اشتباه در سایت بانک ملی درج شده است. این جمله به اشتباه در سامانه آورده شده و قرار بر این بوده که این مشکل اصلاح شود و قبلا نیز این مسئله به بانک مرکزی اعلام شده بود.

مدیران بانک مرکزی تاکید دارند مطابق با آنچه که پیش از این توافق شده قرار نیست از مردم برای پیش فروش سکه مبلغی به عنوان مالیات بر ارزش افزوده اخذ شود. با آغاز سال جدید، برخی گمانه‌زنی‌ها نسبت به اخذ مالیات بر ارزش افزوده در زمان تحویل سکه پیش فروش و در عین حال عدم اصلاح این موضوع در وب سایت بانک ملی ایران به عنوان عامل پیش فروش سکه از سوی بانک مرکزی به شائبه‌هایی برای معامله‌گران بازار نقدی سکه و همچنین بازار آتی سکه بورس کالا منجر شده است.

در همین حال خبرها حاکی از استقبال زیاد مردم از طرح پیش فروش سکه است. گزارش‌ها از یکی از شعب بانک ملی در تهران حاکی از افزایش زیاد مراجعین به بانک ملی برای خرید سکه پیش فروش هست و بنا به گفته رییس شعبه نسبت به سال قبل تعداد این مراجعات تقریبا دوبرابر شده است.