بازگشت نفت خام به مدار صعود

04:11 - 1400/01/18
روند نزولی قیمت نفت چندان دوام نیاورد و پس از افت بیش از یک دلاری این محصول در روز دوشنبه، قیمت در صبح امروز بار دیگر در مسیر صعودی قرار گرفت. تحولات سمت عرضه اصلی‌ترین دلیل رونق معاملات به حساب می آید.
بازگشت نفت خام به مدار صعود

معامله گران بازار نفت با توجه به تحولات سمت عرضه کماکان از احتمال تداوم روند رو به رشد قیمت سخن به میان می آورند.  نگرانی در زمینه احتمال درگیری در خاورمیانه باتوجه به وضعیت نابسامان سوریه، خروج احتمالی آمریکا از برجام  و همچنین کاهش تولید در ونزوئلا به تبع بحران سیاسی و اقتصادی در این کشور از جمله دلایل حمایت کننده از قیمت نفت به حساب می آید.

در این میان قرار است انستیتوی نفت آمریکا بامداد چهارشنبه گزارش تغییر سطح ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته را منتشر کند. در استانه انتشار این گزارش معامله‌گران کمی محتاط عمل می کنند و به تبع این امر به نظر نمی رسد در ساعت‌های پیش رو قیمت نوسان شدیدی در بازار دیده شود.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژوئن با رشدی 0/35 درصدی در سطح 71/67 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه می نیز 0/55 درصد گران شده و در سطح 66/53 دلار معامله می‌شود.