شکست رکورد انتشار اوراق توسط لوتوس پارسیان

13:49 - 1400/01/18
مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان از انتشار ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان اوراق شرکتی تا پایان سال خبر داد.

دنیای بورس: علی تیموری شندی در یک نشست خبری با اعلام این مطلب گفت: از حدود 2 تا 3 هزار مییارد تومان اوراق شرکتی حدود یک هزار میلیارد تومان اوراق برای تامین مالی در حوزه مخابرات است که از اواخر سال گذشته مراحل انتشار آن آغاز شد؛ اما به‌دلیل محدودیت‌هایی به تاخیر افتاد که به زودی منتشر می‌شود.

لوتوس پارسیان در حال حاضر ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تعهد بازارگردانی در بخش‌های مختلف دارد که ۵۰ درصد از این تعهدات مربوط به یک سال اخیر است. تیموری پیش‌بینی کرد تامین سرمایه لوتوس پارسیان امسال رکورد تامین مالی برای بنگاه‌ها و انتشار اوراق شرکتی را بشکند. لوتوس قصد دارد امسال در حوزه‌های مختلف از جمله بخش دولت، خودرو، ICT، سلامت و انرژی اوراق منتشر کند.

از ابتدای امسال یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تامین مالی در بازار صورت گرفته که ۵۰ درصد از این میزان توسط تامین سرمایه لوتوس پارسیان انجام شد.

در حال حاضر مدیریت ۱۰ صندوق با تامین سرمایه لوتوس است. صندوق طلای لوتوس به‌عنوان نخستین صندوق کالایی شرکت و با در نظر گرفتن افت‌و‌خیزهای بازار در حال حاضر ۱۶۴ درصد بازدهی برای سهامداران داشته است. حجم معاملات این صندوق از ابتدای سال یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با خرید و فروش ۴۰۰ هزار سکه بود.