معامله‌گران دست به کار شناسایی سود شدند

ورود قیمت فلزات به محدوده منفی

16:28 - 1400/01/18
با توقف سیر نزولی شاخص دلار و همچنین آغاز روند شناسایی سود در بازار فلزات پایه، محصولات معاملاتی در این بازار وارد محدوده منفی شدند.
ورود قیمت فلزات به محدوده منفی

دیشب شاخص دلار به کف 4 هفته‌ای خود رسید اما در ادامه توانست به لطف انتشار گزارش امیدوارکننده شاخص اطمینان مصرف‌کنندگان آمریکا کمی از افت پیشین خود را جبران کند. امروز نیز روند کم نوسانی در بازار ارز دیده می شود. با توفق روند نزولی دلار آمریکا، تقاضا برای فلزات از سوی استفاده‌کنندگان از ارزهای غیر دلاری کمی کاهش یافت.

در این میان قرار است عصر امروز گزارش تولید ناخالص داخلی آمریکا در فصل دوم سال جاری میلادی به اطلاع فعالان اقتصادی برسد. نتیجه این گزارش می‌تواند فضای بازار ارز را متلاطم کند و از این طریق بر بازار فلزات نیز تاثیر شایانی بگذارد. در آستانه انتشار این گزارش، معامله‌گران بازار فلزات احتیاط را چاشنی کار خود کرده اند و بخشی از چارتیست ها با بستن موقعیت‌های معاملاتی در حال خروج از بازار هستند. همچنین پس از رشد قیمت در روزهای اخیر، برخی از معامله‌گران دست به کار شناسایی سود شده اند امری که قیمت‌ها را بیش از پیش زیر فشار قرار داده است.

روز سه‌شنبه آلومینیوم به پیشتاز بازار فلزات تبدیل شد و رشد قیتی نزدیک به 2 درصد را پشت سرگذاشت. صبح امروز نیز  این محصول افت قمیتی محدود را تجربه می‌کند. تداوم اعتصاب کارگری در سایت تولید آلومینای شرکت Alcoa در غرب استرالیا در تحریک قیمت آلومینیوم نقش شایانی داشته است.

در برهه کنونی هر تن روی در معاملات آتی لندن  با افتی 0/7 درصدی در سطح 2509 دلار قرار گرفته و آلومینیوم کاهشی 0/1 درصدی را تجربه کرده و به 2131 دلار رسیده است. سرب 0/1 درصد ارزان شده و در سطح 2074 دلار قرار گرفته است. در این میان روی با افزایش قیمتی به میزان 0/1 درصد در سطح 6139 دلار معامله می‌شود.