هدف‌گذاری رشد اقتصادی چین تعدیل می‌شود؟

افزایش محدود قیمت فلزات پایه

10:13 - 1400/01/21
در معالات روز سه‌شنبه به تبع افت شاخص دلار بسیاری از محصولات معاملاتی در بازار فلزات وارد محدوده مثبت شدند اما میزان افزایش قیمت این محصولات محدود بود. نگرانی در زمینه آرام شدن روند رشد اقتصاد چین از افزایش بیش از پیش قیمت‌ها جلوگیری کرده است.
افزایش محدود قیمت فلزات پایه

از شب گذشته شاخص دلار روندی نزولی را در پیش گرفته و صبح امروز نیز این نماگر وارد محدوده منفی شده است. افت ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای مطرح جهان منجر به بهبود تقاضا برای فلزات پایه از سوی استفاده‌کنندگان از ارزهای غیر دلاری شده است.

با این وجود میزان افزایش قیمت این محصولات در صبح امروز چندان قابل توجه نیست. خبرگزاری رویترز روز جاری به نقل از یکی از مشاوران اقتصادی دولت چین که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد که با توجه به جنگ تجاری این کشور با آمریکا، هدف‌گذاری رشد اقتصادی برای سال آینده باید کاهش یابد و به محدوده 6 تا 6/5 درصد برسد. انتشار این خبر نگرانی‌هایی را در زمینه چشم‌انداز تقاضا برای فلزات در سال آینده پدید آورد و از رشد بیش از پیش قیمت این محصولات جلوگیری کرد.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات آتی لندن با افتی 0/3 درصدی در سطح 6114 دلار قرار گرفته و سرب با افزایشی محدود به 1929 دلار رسیده است. آلومینیوم با رشدی 0/1 درصدی در سطح 1939 دلار قرار گرفته و در این میان روی به میزان 0/3 درصد گران شده و در قیمت 2555 دلار معامله می‌شود.