افزایش وام مسکن منتفی شد

14:56 - 1400/01/21
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در خصوص افزایش سقف وام خرید مسکن اظهار کرد: واقعیت آن است که افزایش سقف وام خرید مسکن،‌ تورم‌زاست و وزارت راه و شهرسازی به‌دنبال این برنامه نیست.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از خبرگزاری فارس، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در خصوص افزایش سقف وام خرید مسکن اظهار کرد: واقعیت آن است که افزایش سقف وام خرید مسکن،‌ تورم‌زاست و وزارت راه و شهرسازی به‌دنبال این برنامه نیست.

اسلامی با تأکید بر این‌که وام کسانی که در ساخت‌وساز مسکن از فناوری‌های پیشرفته استفاده کنند 25 درصد افزایش یافته است، ادامه داد: اگر جامعه هدف را در نظر بگیریم وام‌های پرداختی باید با استطاعت متقاضیان همخوانی داشته باشد و بر اساس آن تنظیم شود، صرف‌نظر از این‌که با وام خرید مسکن موافق نیستیم، چون تورم‌زاست و قیمت‌ها را به‌شدت افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: بنابراین سیاست اصلی ما تقویت سمت عرضه است که این کار را با افزایش وام ساخت به‌خصوص در نوع صنعتی‌سازی در دستور کار قرار داده‌ایم.

اسلامی در ادامه گفت: با صنعتی‌سازی دوره ساخت واحدهای مسکونی به‌طور چشمگیری کاهش می‌یابد که این مسئله نیز کاهش قیمت تمام‌شده را به‌دنبال دارد. به‌شدت به‌دنبال توسعه روش‌های صنعتی‌سازی مسکن به‌معنای واقعی هستیم.

وی افزود: به‌عبارت دیگر باید تمام اجزا و المان‌های ساختمان در کارخانه تولید و در محل ساختمان مونتاژ شود، نه ساخت‌وساز سنتی که زندگی و آسایش مردم را ماه‌ها و سال‌ها مختل می‌کند.