استانداردسازی صورت‌های مالی پس از برجام

12:29 - 1400/01/25
معاون سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: پس از برجام زمینه‌ای بوجود آمده امکان ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار ایران فراهم شود و بر این اساس استفاده از زبان مشترک تجاری ضرورتی انکار ناپذیر بشمار می‌آید.

حسین امیری در همایش استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی و نقش آن در ارتقای شفافیت بازارهای مالی گفت: پس از برجام زمینه‌ای بوجود آمده امکان ورود سرمایه‌گذاران خارجی به بازار ایران فراهم شود و بر این اساس استفاده از زبان مشترک تجاری ضرورتی انکارناپذیر به شمار می‌آید. از این رو تصمیم گیران اقتصادی کشور در مجمع عمومی سازمان حسابرسی، تصمیم اساسی و بنیادین گرفتند بر مبنای آن، بانک‌ها و بیمه‌ها ملزم باشند صورت‌های مالی خود را از ابتدای سال 95 بر مبنای استانداردهای IFRS ارایه کنند.

امیری با اشاره به این که بانک‌ها و بیمه‌ها در صف مقدم تعاملات بین‌المللی قرار دارند، تصریح کرد: بنابراین در ابتدا تمرکز بر استانداردسازی این موسسه‌ها و نهادهای مالی قرار گرفت، اما در کنار آن، سازمان بورس و اوراق بهادار با ابلاغیه‌ای هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری را نیز به این جمع اضافه کرد تا در پی استانداردسازی صورت‌های مالی آن‌ها، عملا امکان و زمینه استفاده از فرصت ورود سرمایه‌گذاران خارجی در اقتصاد کشور مورد توجه و تاکید قرار گیرد.