نزول خودرویی‌ها در معاملات امروز

12:46 - 1400/01/25
افت قیمت عمده نمادهای گروه خودرو و ساخت قطعات را در معاملات روز جاری مشاهده می‌کنیم. با اتمام معاملات شاخص این گروه به یکی از نزولی‌ترین گروه روز جاری تبدیل شده است.
نزول خودرویی‌ها در معاملات امروز

افت قیمت نمادهای این گروه در حالی رقم خورده است که شاخص آن را در کف یک ساله اخیر رویت می‌کنیم. در همین راستا کاهش نزدیک به 3 درصدی در «خساپا» با انجام معاملاتی در مرز 40 میلیون سهم رویت می‌شود. در این مهم نقش حقوقی‌ها با فروش 12 میلیونی قابل انکار نیست. همین موضوع حقوقی‌های «خساپا» را به یکی از نمادهایی که بیشترین عرضه‌های حقوقی در آن دیده می‌شود، تبدیل کرده است. همچنین در حالی که حمایت نسبی حقوقی‌ها در «خودرو» و «خزامیا» دیده می‌شود (به ترتیب بیش از 5 و 2 میلیونی)، فشار فروش بالا افت قیمت این نمادها را رقم زد. همچنین کاهش قیمت در «خپارس»، «خگستر»، «خکاوه» و «خاور» نیز دیده می‌شود که افت بیش از 3 درصدی «خاور» فشار فروش بالاتری را در این میان دارد.

در حالی که این رویداد به افت نزدیک به یک درصدی شاخص این گروه منجر شده است، رشد 5 درصدی در «خاهن» و «خفنر» به صف خرید در این نمادها انجامیده است. نزدیکی به محدوده حمایتی در این نمادها این مهم را در پی داشت.