گزارش اقتصادنیوز از بازار طلا و ارز ایران؛

شروع طوفانی قیمت سکه/ بازگشت طلا و دلار به مدار صعود

15:56 - 1400/06/16
قیمت طلا ، دلار و سکه که روز گذشته بر مدار کاهش پیش رفته بود ؛ در بازار ارز و طلای امروز بر مدار صعود قرار گرفت.

 

شروع طوفانی قیمت سکه/ بازگشت طلا و دلار به مدار صعود6

به گزارش دنیای بورس و به نقل از اقتصادنیوز، روز گذشته قیمت طلا ، قیمت سکه و قیمت دلار عقب نشینی کردند. بازار ارز روز گذشته تحت تاثیر سخنان خطیب زاده در مورد بر جام و همچنین  یک خبر غیررسمی در رابطه با طالبان پایین رفت.  دلار نقدی تهران پس از چند هفته به زیر کانال 27 هزار تومان رسید اما در نهایت خبری به نقل از خبرنگار وال استریت ژورنال بارها در کانال‌های دلاری چرخید که در آن مدعی شده بود ایران با درخواست سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مخالفت کرده و همین خبر نرخ‌ها را به سمت بالا و حوالی 27 هزار تومان برد. قیمت دلار روز گذشته با  ۲۷,۰۱۰ (بیست و هفت هزار و ده ) تومان بسته شد. قیمت طلا   ۰.۴۵ درصد کاهش را تجربه کرد و با قیمت ۱,۱۶۶,۶۰۰ (یک میلیون و یکصد و شصت و شش هزار و ششصد ) تومان معامله شد. قیمت سکه هم همزمان با افت قیمت طلا و دلار پایین رفت و  با ۱۰۵۰۰۰ تومان کاهش، ۱۲,۰۱۰,۰۰۰ (دوازده میلیون و ده هزار) تومان نرخ گذاری شد.

اما در بازار ارز و طلا امروز  16 شهریور 1400 ،  عمده قیمت ها  بر مدار صعود قرار گرفتند . قیمت طلا  در شروع معاملات بازار امروز به ۱,۱۷۰,۰۰۰ (یک میلیون و یکصد و هفتاد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۲۹ درصدی داشته است.

قیمت  سکه امروز با افزایش ۰.۷۸ درصدی، از ۱۲,۰۱۰,۰۰۰ (دوازده میلیون و ده هزار) تومان به ۱۲,۱۰۵,۰۰۰ (دوازده میلیون و یکصد و پنج هزار) تومان رسید.

قیمت دلار هم  نسبت به روز قبل ، با ۱۹۰ تومان بالا رفت و با  ۲۷,۲۰۰ (بیست و هفت هزار و دویست ) تومان  معامله شد.