فاینانس یک میلیارد یورویی اروپایی

16:24 - 1400/01/17
رئیس سازمان سرمایه گذاری با اعلام پرداخت بدهی شرکت‌های بیمه‌ای خارجی، از آمادگی ۵ موسسه اروپایی جهت تحت پوشش قرار دادن وام‌های ایران و جذب یک میلیارد یورو خبر داد.

ایرنا: محمد خزاعی درباره روند جذب تامین مالی خارجی پس از برجام گفت: در انتقال وجوه ارزی برای امور سرمایه گذاری در سازمان با مشکل مواجه نیستیم و هم اکنون یک پروژه یک میلیارد یورویی برای نیروگاه گازی بندرعباس در دست اجراست. به گفته وی اسناد تامین مالی پروژه‌های ایران با ابراز تمایل کشورهای ژاپن، کره جنوبی، ایتالیا، دانمارک، هلند و چین رد و بدل شده است. تاکنون نیز فاینانس‌های مربوط به هند و روسیه نهایی شده و فاینانس مربوط به چین برای تامین مالی پروژه راه آهن مشهد در حال نهایی شدن است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری درباره رفع مشکل بدهی ایران به موسسه‌های بیمه گر درجهت بیمه فاینانس‌ها گفت: در یک برنامه فشرده و با همکاری بانک مرکزی و وزارت امور خارجه، بدهی ایران به شرکت‌های بیمه گری همچون هرمس آلمان، کوفاس فرانسه، اوکابه اتریش و ساچه ایتالیا تسویه شد. در حال حاضر نیزعلاوه بر شرکت‌های بیمه‌گری مزبور، موسسه‌های کی شور کره‌جنوبی و سایناشور چین اعلام آمادگی کرده‌اند با شرایط عادی وام‌های ایران را تحت پوشش قرار دهند.