قیمت نهایی نخستین محصول پژو تعیین شد

خط پایان قیمت‌گذاری پژو 2008؟

16:45 - 1400/01/17
تردیدها بر سر تعیین قیمت پژو 2008 همچنان به طور کامل برطرف نشده و به گفته سیاست‌گذار متناسب با نرخ ارز (دلار) قیمت این محصول مشترک ممکن است تغییر کند؛ در این راستا مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در تازه‌ترین اظهار نظر اعلام کرده: در صورتي كه عوامل موثر بر قيمت تمام شده به ويژه نرخ ارز نسبت به شرايط كنوني ثابت بماند و تغيير نكند، در آغاز تحویل، پژو 2008 با 98 میلیون و 900هزارتومان به دست مصرف کننده می‌رسد.
خط پایان قیمت‌گذاری پژو 2008؟

بعد از انعقاد قرارداد با پژو، نخستين محصول مشترک شرکت ايكاپ در فاصله اي كم به مرحله توليد رسيد و پیش فروش آن نیز انجام شد. هاشم یکه زارع با اشاره به حجم بالای در‌خواست برای ثبت نام در طرح پیش فروش این محصول می‌گوید: بروز برخي مشکلات در زمان ثبت نام، به دلیل حجم بالای تقاضا و ترافیک در اینترنت و درگاه بانک‌ها در زمان ثبت نام برمی‌گردد. وی با بیان اینکه در آغاز تحویل، پژو 2008 با 98 میلیون و 900 هزارتومان به دست مصرف کننده می‌رسد، عنوان کرد: محصول‌های مشابه این محصول در بازار ایران با قدرت موتور به مراتب ضعیف‌تر با قیمت بالای 130میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت‌گذاری متناسب با ارز

افزایش قیمت پژو 2008 در حالی مورد تایید مدیرعامل ایران خودرو قرار گرفته که دلیلی اصلی این روند افزایشی افزایش قیمت دلار از 2 هزار و 700 تومان به 3 هزار و 700 تومان اعلام شده است. بنابراین قیمت هر دستگاه پژوی 2008 با دلار ۳۷۰۰ تومان حدود ۹۹ میلیون تومان می‌شود و بنا بر اعلام هاشم یکه زارع با همین قیمت، خودروهای ثبت‌نام شده به مشتریان تحویل داده می‌شود.

جواد حسینی‌کیا؛ عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این خصوص می‌گوید: مدیرعامل ایران‌خودرو تاکید کرده این مطلب را در همان روزی که قیمت اولیه پژو 2008 حدود ۸۰ میلیون تومان اعلام کرد، بیان کرده اما متاسفانه این بخش سخنانش از سوی رسانه‌ها انعکاس نیافته است. عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین از صادرات ۱۰ هزار دستگاه خودرو توسط ایران‌خودرو نیز خبر داده و گفته با توضیحاتی که یکه‌زارع داد مشخص شد ایران‌خودرو در آینده نزدیک ۲۰ درصد کل تولیدات خود را به بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی صادر خواهد کرد.