معاملات داغ فولاد در شانگهای

16:53 - 1400/01/17
با انتشار گزارش های بهتر از انتظار در زمینه شاخص های قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده در چین، محصولات فولادی بازار آتی شانگهای معاملات پر رونقی را در روز دوشنبه تجربه کرده اند و میلگرد در این میان توانسته بار دیگر به سطوح بالاتر از 500 دلار دست یابد.
معاملات داغ فولاد در شانگهای

اداره آمار ملی چین در جدیدترین گزارش خود پیرامون شاخص های قیمتی  اعلام کرد که شاخص قیمت تولیدکننده در این کشور در ماه ژوئن رشدی 5/5 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال 2016 تجربه کرده و  شاخص قیمت مصرف کننده نیز افزایشی 1/5 درصدی را به ثبت رسانده است. در پی انتشار این خبر فضای مثبتی بر معاملات محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای از صبح امروز حاکم شده است.

در این میان با کاهش میزان موجودی انبار بیلت در تانگشان بر اساس اعلام معامله گران بازار نقدی، به نظر می رسد که این محصول پس از افت  قیمت در هفته گذشته بتواند سیری صعودی را در این هفته تجربه کند. همین امر نیز در بهبود فضای معاملات آتی محصولات فولادی تاثیر داشته است.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی برای تحویل در ماه اکتبر رشدی 7 دلاری به 508 دلار رسید. میلگرد در سررسید مشابه بیش از 8 گران شد و قیمت 506 دلار را تجربه کرد.