فولاد شانگهای باز هم گران شد

20:53 - 1400/01/17
با وجود جو مبهم حاکم بر معاملات محصولات فولادی در صبح امروز، این محصولات در جلسه معاملاتی ظهر به تبع اعلام خبر فراتر رفتن رقم کاهش ظرفیت تولید در استان هبی از سقف تعیین شده پا به محدوده مثبت گذاشتند.
فولاد شانگهای باز هم گران شد

صبح امروز نورد گرم فولادی در پر حجم ترین قرارداد بازا آتی شانگهای بیش از یک دلار گران شد و در مقابل میلگرد کمی افت قیت را تجربه کرد. این روند اما پایدار نماند و در جلسه معاملاتی ظهر امروز فضای کاملا مثبتی بر معاملات حاکم شد.

رشد قیمت محصولات فولادی در ظهر امروز پس از آن اتفاق افتاد که کمیسیون اصلاح و توسعه چین در گزارشی اعلام کرد که میزان کاهش ظرفیت تولید فولاد در استان هبی از مقادیر تعیین شده برای سال جاری فراتر رفته است. براساس گزارش این نهاد با تعطیلی 23 کوره بلند و 29 کانورتر اکسیژنی در این استان در سال جاری، 18 میلیون تن از ظرفیت تولید چدن و 21/78 میلیون تن از ظرفیت تولید فولاد خام این استان کاهش یافته است.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرار داد با افزایشی به میزان 6 دلار در سطح 615 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه بیش از 3 دلار رشد کرد و به قیمت 572 دلار رسید. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز سه‌شنبه برابر با 6/64 است).