با افزایش ذخایر نفت آمریکا

روند صعود نفت خام مختل شد

06:00 - 1400/01/18
پس از صعود قیمت نفت به سطوح بالاتر از 79 دلار در شب گذشته، قیمت این محصول در صبح چهارشنبه به تبع افزایش ذخایر نفت آمریکا روندی نزولی را در پیش گرفته است.
روند صعود نفت خام مختل شد

نگرانی فعالان بازار انرژی در زمینه کاهش عرضه نفت ایران به بازارهای جهانی، قیمت نفت را در شب گذشته در مسیر صعودی قرار داد. با اعلام قرار گرفتن نام رئیس بانک مرکزی ایران در فهرست تحریم‌های خزانه داری آمریکا نیز التهاب در بازار افزایش یافت و در برهه‌ای از  معاملات قیمت نفت برنت تا 79/47 دلار در هر بشکه بالا رفت.

در ادامه با برگزاری نشست وزیر خارجه ایران با همتایان اروپایی و اعلام تعهد طرفین برای تعهد به اجرای کامل برجام، کمی از تب و تاب بازار کاسته شد. همچنین انتشار گزارش ذخایر نفت آمریکا نیز در ایجاد فشار بر بازار نفت موثربود. انستیتوی نفت آمریکا (API) شب گذشته اعلام کرد که میزان ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته افزایشی به میزان 5 میلیون بشکه را پشت سرگذاشته است. گزارش دولتی ذخایر نفت آمریکا امشب از سوی اداره اطلاعات انرژی منتشر خواهد شد.

بدین ترتیب قیمت نفت نتوانست به سیر صعودی خود ادامه دهد  و از مواضع پیشین عقب نشست. جو منفی حاکم بر بازار نفت در صبح امروز نیز تداوم یافت.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه جولای با افتی 0/26 درصدی در سطح 78/23 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه ژوئن با کاهشی به میزان 0/2 درصد در سطح 71/17 دلار معامله می‌شود.